Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 34 av 34

Ämne: Viltvarning!

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Vi som bor lite mera ute i landet måste väl underkasta oss vad stadsborna bestämmer åt oss eller????????
    De är ju i majoritet.
    Vi som bor på landet och är djurägare och vill ha djuren ute på bete vilket även lagen kräver, gillar inte att ha lösspringande vargar och vildsvin.
    En bonde som har många köttdjur behöver många kilometer staket. Skall de dessutom vargsäkras så kostar det massor extra plus att det går åt en extra man att hålla koll på staketen.
    Denna extra kostnad vill inte stadsborna betala, men varg vill de ha. Ruttet synsätt.
    Som sagt det är ett helsike med alla dessa älgar, rådjur och vildsvin som springer på vägarna.
    Kalla mig gärna grinig, men................

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Jag förstår frustrationen hos den som själv har boskap, den är ju inte precis omotiverad.

    Samtidigt vill jag inte leva i en värld där så fort något blir besvärligt eller nån fan skymtar en lo så bara måste den skjutas.

    Jag är med på det du säger och om staten finansierade och engagerade sig lite mer i frågan så hade det säkert gått att omplacera besvärliga vargstammar.. grisen vettefan om den inte är lite jävligare att styra upp utan bössan dock xD

    Jag har själv aldrig sett en levande varg i det vilda trots att jag hela mitt liv bott i vyschan.
    Om man sköter det på rätt sätt kanske mina barn kan få göra det en dag
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Kakel_anders Visa inlägg
    Jag förstår frustrationen hos den som själv har boskap, den är ju inte precis omotiverad.

    Samtidigt vill jag inte leva i en värld där så fort något blir besvärligt eller nån fan skymtar en lo så bara måste den skjutas.

    Jag är med på det du säger och om staten finansierade och engagerade sig lite mer i frågan så hade det säkert gått att omplacera besvärliga vargstammar.. grisen vettefan om den inte är lite jävligare att styra upp utan bössan dock xD

    Jag har själv aldrig sett en levande varg i det vilda trots att jag hela mitt liv bott i vyschan.
    Om man sköter det på rätt sätt kanske mina barn kan få göra det en dag
    Grisen har bara 3 rejäla fiender - människan, trafiken och vinterkylan. Händer väl också att rovdjuren tar en och annan kulting. Finns bara att beskatta stammen med avskjutning, men den tänkta nöjesjakten är inte så kul för det handlar mest om vakjakt om nätterna och jakt med hund och med drev är långt ifrån ofarlig.

    Vargen behöver också skjutas av i viss mån. Kanske inte för antalets skull, men oskygga individer ska sorteras bort för att vi ska kunna vara trygga själva och kunna ha djur utegående.

    Egentligen väldigt enkla sammanhang. Problemet är väl att få stadsbor med expertstatus och dessutom makt att fatta dom.
    Ove

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Grisen har bara 3 rejäla fiender - människan, trafiken och vinterkylan. Händer väl också att rovdjuren tar en och annan kulting. Finns bara att beskatta stammen med avskjutning, men den tänkta nöjesjakten är inte så kul för det handlar mest om vakjakt om nätterna och jakt med hund och med drev är långt ifrån ofarlig.

    Vargen behöver också skjutas av i viss mån. Kanske inte för antalets skull, men oskygga individer ska sorteras bort för att vi ska kunna vara trygga själva och kunna ha djur utegående.

    Egentligen väldigt enkla sammanhang. Problemet är väl att få stadsbor med expertstatus och dessutom makt att fatta dom.
    DET ÄR JU DET SOM ÄR PROBLEMET. Makthavarna vill inte fatta det hela.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •