Har du kört en hoj med vettig väghållning så tror jag du tröttnar rätt snart på en customhoj.
Körställningen på en custom är i mitt tycke inte optimal.
Prova lite andra hojar förutsättningslöst.
Har du kört en hoj med vettig väghållning så tror jag du tröttnar rätt snart på en customhoj.
Körställningen på en custom är i mitt tycke inte optimal.
Prova lite andra hojar förutsättningslöst.
?
Varför då Röjkvist !
Trivs kanon på mina customhojar .
Choppern det bästa o skönaste jag kört
Offroaden det absolut roligaste
Beroende på customhoj så är det ju ingen större skillnad i sittställning tycker jag. Man har fötterna lite längre fram, det är allt. Fast om man vill stå och köra kan det ju blir lite svårt kanske.
/Freddo
Jag vidhåller att en GSX600F har bättre väghållning och är lättare att köra än en customhoj.
Har kört en Intruder 1400 och vill man ha en brottningsmatch i varje kurva så ok för det
Jo så är det ju, men en glidare glider man ju med. Man behöver ingen överdriven väghållning och inte behöver man brottas heller då.
Kör man glidare och tror att man ska kunna hänga på race-hojar och sportbilar så är man ju lite fel ute.
/Freddo
Ja, jag har faktiskt tänkt på det jag med, faktum är att det jag söker primärt är en hygglig hoj som gärna går att utrusta med sidoväskor (Utan att det ser ut som hej kom o hjälp mig), med en lugnare, jämnare gång än den jag har och som framför allt passar sig bättre ett skjutsa en yngre passagerare på korta turer.
Jag har precis fått en dotter nr.2 och äldsta dottern har nyligen fått upp intresse för att åka med lite och är närmast lyrisk över detta, hon är dock bara 5 år så några långturer är inte aktuella, men jag anser inte att gsxen jag har inte är... optimal för ändamålet
Anledningen att Custom kom på tanken alls är ju just snygga läderväskor, något lägre sitthöjd och att många av dessa är utrustade med sissybar eller iallafall besitter möjligheten att utrustas med en sådan, detta så det blir bekvämare att åka med för knodden
-------------------------------------------------------
"If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff
Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk
hoj hoj. jag har haft Intruder 1400, samt kört en polares 800. bägge går ju fint.
huruvida det "räcker" med en 800 är ju väldigt personligt, beroende på körstil. Polaren vill ju gärna byta upp sig men säger ändå att hans lilla räcker. men han kör sällan med skjuts på heller.
MEN Intruder är lite speciell att hantera, så du måste definitivt sätta dig och köra, helst bägge modellerna.
Jag har provkört en med original styre och tyckte inte det var någon rolig upplevelse alls.... glömde Intruder i ett antal år efter det pga usel styrning och väghållning. Den är något bättre med rakt styre. Men de har ju karaktär, och en fin motor som alltid fått topp betyg vad gäller driftsäkerhet och styrka.
sä här såg min Intruder VS1400 ut då:
[IMG][/IMG]
akt garage:
Buell X1 Lightning
tidigare hojar:
Kawasaki ZZR 1200
Yamaha XV1600 Wildstar
BMW R1150RT
Aprilia SL1000 Falco
Intruder 1400 *2
Kawasaki VN900 Classic
Honda CB600 Hornet
Suzuki 380
SMC medlem
SCRC Medlem
Tjusig maskin, bverkar dock luta mera åt en Vulcan 1500 av nyare modell och en något utökad budget
-------------------------------------------------------
"If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff
Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk