Tack så mycket! Jag kör ju glkidare så vi kör ju klokt vare sig vi vill eller inte
MVH
Freddo
Centralt i Stockholm. Jag var på väg mot Stadshuset på Norr Mälarstrand och ska just passera Kungsholmstorg (med Preem på höger sida) när en mötande bilist svänger vänster framför nosen på mig. Varpå jag nitar, för att inte köra in i henne, och lägger ned hojen. Hela vänstersidan på hojen skrapad och en sprucken fotknöl på mig, så kan det gå. Och för sakens skull vill jag framhålla att jag körde i typ 20km/h eftersom jag vet att det är en farlig korsning. Kunde dock inte förutse att hon skulle svänga vänster trots att jag kom.
"-Jag såg inte dig!"
~~~~~~~~~
Chin, chin!
Tog en lektion i tisdags och precis som du fasade jag inför krypkörningen. Men efter lektionen i tisdags släppte det
Tipset jag fick av min lärare var att:
Sitt så långt fram som möjligt ("koddarna på tanken") Detta gör att du blir rak i ryggen och får bättre balans på kroppen.
Ta lite fart när du startar från stillastående och när du har balans sänker du farten.
Upptäckte också själv att när man är på väg att tappa balansen så ökade jag farten lite så rätar motorcykeln upp sig och man återfår balansen.
Hoppas detta kan hjälpa dig.
Kör upp på måndag och känner mig hoppfull efter tisdagens lektion.