Hej,
Tror någon där uppe ogillar mig skarpt hehe.
Jag satt och mekade med att koppla in en hembyggd helljusindikator, då jag inte längre har orginalpanelen och vad jag förstått krävs en sådan indikator för besiktning.
Jag har därför ordnat en diod och fått det att funka hur bra som helst.. med ett liiiitet undantag.
Tog kablarna ifrån kontaktstycket som tidigare satt mot orginalidikatorn, mätte upp och testade med lampa att jag hade rätt kablar så det lös när helljuset var på.
Problemet som uppstått, som jag måste missat totalt när jag testade med lampa är att vänster blinkerhelvete fram o bak lyser konstant samtidigt som indikatorlampan xD
Min fråga är dels om någon har nån idé varför..? saknar tyvärr kopplingsscheman..
Men också om det går att (parallel?)koppla en indikator över kablarna som går genom helljusknappen ?
Jag har för avsikt att ha en liten ljusindikator i instrumenthuset vid vänster handtag precis vid helljusknappen, så om det rimligen går att koppla en sådan genom den knappen så vore det ju guld
(Kan inte fatta att jag inte märkte blinkersen innan alltså, det kan ju förståss vara så att det blivit nåt vajsing vid mellan blinkers och helljusknappen när jag var där inne o grävde, får undersöka detta..)