Har uppkörning på torsdag eller något nervös men känner mig ändå rätt säker :S
Men jag funderar på det här med kontrollerad inbromsning vid höghastighetsbanan och bromsprovet, har ju abs så jag brukar ju bara klämma rejält och hålla blicken upp å fram och så, men vissa har nu sagt att abs'en inte ska gå igång för då är det okontrollerat om man då är utan abs.
Så då ska man bromsa så bra man kan utan att abs'en inte går igång på proven men ändå så effektivt som möjligt? Tycker det är väldigt lätt hänt att abs går igång på bakhjulet vid kraftigt inbromsning, är tacksam vid svar så jag vet om det är nått jag ska öva på imorgon kväll.
Ni får ursäkta mig om det har tagits upp innan men jag tycker jag har googlat en hel del på det utan att få ett klart svar.
Senast redigerat av Danne86 den 2013-09-03 klockan 23:19.
fick inte kortet...
klarade banan dock...sen klagade han på kedjan att den var för lös. Fick låna cykel från trafikskolan måste tilläggas. Han vägrade köra ut i trafik med mig, så mitt i det hela fick jag leta reda en verkstadskille på gillinge som spände kedjan. Till slut så fick jag köra i trafik!
konstigt nog så underkände han mig på alla moment i protokollet som jag fick i mail. Men när han skulle gå igenom varför jag inte blev godkänd så klagade han på landsvägskörningen.
En stressig dag med en jävla masssa krångel.
Nåväl jag får ta om det här......man kan inte alltid lyckas!
Det där med låsning har jag aldrig fattat att det skulle vara grund för kuggning. Råkar man göra en pytteliten låsning och lättar på bromsen så har man ju visat att man har både känsla och sinnesnärvaro jämfört med att bromsa kanske 94% av teoretiskt optimum för att vara på säkra sidan. Alltså man har ju visat att man har kontroll.
Min mc-skola bokar inga tider på Gillinge längre för de är så lynniga där. Jag körde upp i Norrköping och de var jättebra! :-)
Via Tapatalk
~~~~~~~~~
Chin, chin!