Kan bli en aktiv helg. Hjälmaren runt på grus startar kl. 10.00 på Lördag från Carlbarks parkering i Kumla. Den rundan är annonserad till att vara ca. 25 mil. (Asfaltsvarianten startar i Örebro) Kommer alltså att bli minst 45 mil i sadeln med tillofrånkörning... (=viss träsmak)
På Söndag kommer det att vara en veteranfordonsdag på Logården i Boterstena.
Om orken står bi och grejerna håller och tid finnes + att vädret är bra ska jag försöka hänga med på båda.![]()

Kan bli en aktiv helg. Hjälmaren runt på grus startar kl. 10.00 på Lördag från Carlbarks parkering i Kumla. Den rundan är annonserad till att vara ca. 25 mil. (Asfaltsvarianten startar i Örebro) Kommer alltså att bli minst 45 mil i sadeln med tillofrånkörning... (=viss träsmak)
Ove
Svara med citat
Det blir nog ganska små grupper så det blir nog inte värre än att köra efter Olle i Glaskogen. Jag tror man räknar med ca. 20 ekipage fördelat på 3 grupper.

Tror inte risken är så stor för det kan nog stänka lite regn innan.
Men det fanns inga före den riktiga värmen heller vad jag kan minnas? Riktiga getingsomrar ska väl vara varma? Jag är lite bekymrad för jag vill INTE hänga i träden och befrukta blommor!
Har Väse Conny noterat att det kan bli körning på Lördag (...om Gud vill, grejerna håller, hälsan står bi och vädret är hyfsat)?
Skit också! Regn på förmiddagen så att om jag kör iväg till Kumla får jag regn hela vägen dit. Även om det blir uppehåll på plats dröjer vätan kvr så jag avstår med största sannorlikhet att köra i morgon. Trist!!