Nått för er att tänka på som kör utan proper mc klädsel !
http://youtu.be/mfks8yBkLzM
Nått för er att tänka på som kör utan proper mc klädsel !
http://youtu.be/mfks8yBkLzM
Senast redigerat av Allaandranamnvarupptagna den 2013-07-27 klockan 12:42.
Det blir inte roligare än vad du gör det till
Fast det är nog oftare de som vill köra med proper klädsel som struntar i skyddsutrustningen.
Jo det är klart, att vara lite bekvämlat har ju hänt
Det blir inte roligare än vad du gör det till
Bra med såna små påminnelser. Även en liten "vurpa", som inte ens kräver sjukhusvård/operation kan ge bestående skador/problem.
Fast just det där med att räkna pengar kanske går hem mer i USA. Tycker bilder på skador är effektivast...
Kan ju sägas att priserna som nämndes inte var för reparation, utan vad de eventuella användbara resterna efter en olycka är värda på andrahandsmarknaden...
Mopedisten som körde om mig på 70 väg var iklädd endast gummidojs, shorts å t-shirt. Samt hjälm.
Har sett en del diskussioner tidigare angående MC-åkning och klädsel. Själv tillhör jag nog kategorin som tycker det är viktigt, men som ibland slarvar. Så jag har ingen rätt att moralisera.
Men jag undrar är varför scooter-åkare ganska genomgående skippar riktig klädsel. Ser väldigt sällan riktiga kläder med skydd på er som kör scooter. Slår man sig mindre om man lägger sig med en Silvervinge?
En liten mc-olycka kan också göra ont.
Lyckades misslyckas med att fälla ut stödet (superklantigt, jag vet!) och hann kliva av innan hojen välte. Den träffade mig i knävecken och jag föll baklänges över hojen och slog huvudet i betonggolvet. Utan hjälm hade det slutat illa.
Trots den lilla smällen hade jag huvudvärk resten av dagen. Jag vill inte tänka på hur det är att krascha i 100 km/t. (Ny hjälm hämtades ut dagen därpå.)
Värsta antisäkerhet jag träffat på var en snubbe/pucko som kom med en hjälm som var klistrad rakt över, från visir till nacke. Varför? Hjälmen hade spruckit när han tappade den golvet så han hade lagat den... Suck.