Billiga oljor (oftast från Biltema) gäller för mig och har alltid gjort det till alla mina bilar, motorcykeln och de mopeder jag haft. Kawasakin fick helsyntet mc-olja från Biltema första gången jag bytte olja och nu senast fick den mc-mineral också från Biltema för jag ville spara en hundring.
Jag har aldrig haft några problem och så länge jag inte har det så är det den utstakade vägen med billig olja men ändå med rätt klassificering som gäller för mig. Det går utmärkt att köpa olja på Rusta eller ÖoB också. Det säljer ibland en dunk med helsyntet med bästa tänkbara klassificering billigt.
Jag känner personligen att jag skulle betala i onödan för dyrare olja med samma klassificering även om det inte gäller stora summor. Och jag känner inte på något vis att jag är snål och chansar med billigare oljor som har klassificeringen. Kawasaki i Eslöv ville sälja för 150 kr litern då för fyra år sedan när jag fick drivpaketet bytt. Du kan ju chansa med Biltemas olja sa han när jag påtalade att en mc-olja inte behövde kosta 150 kr litern.
Jo jag "chansade".