Vad jag nu menade lite var att.....gör om, gör rätt....eller nåt sånt. Du har öppnat gasarna redan tre gånger(?) och det hjälper inte, så du måste då hitta på nåt annat, dvs att man: rensar munstyckena ordentligt, kollar att munstycken för flotören funkar som dom ska, flotören funkar som den ska samt inte minst, kollar att alla delar finns(typ packningarna) och att den är rätt inställd.
Allt detta ger man tid i lugn och ro och med noggrannhet. När man gjort det så vet man att allt är rätt och man kan då lämna det och börja koncentrera sig på ev andra defekter.
En förgasare i en 90-tals hoj är ganska enkel i konstruktionen, så fel är svårt att göra.
När jag köpte min gamla CBR så trodde jag att det garanterat var skit i förgasarna(kollade inte ordentligt då eftersom jag antog det)
Stiften fick gnista osv. Visade sig att det var tändhattarna som var sladdriga, eller trådarna som håller i stiftet. Ibland gick den ordentligt och ibland inte.
Tyvärr kostade en komplett tändhatt 500 spänn, men jag gjorde en egen patent(biltema och järntråd) på den....och den funkar idag perfa.
Så, kolla att stiften sitter verkligen ordentligt fast i tändhatten.
Det med stiften vara bara en tanke..........