Nån som vet hur griniga polisen är om handledaren har en passagerare på bönpallen?
/Freddo
Nån som vet hur griniga polisen är om handledaren har en passagerare på bönpallen?
/Freddo
Jag har precis satt igång med mitt kort i Kalmar. Hoppas på många åkturer framåt sensommaren (om allt går som det ska). Kanske ihop med några trevliga medlemmar här? :-D
Gjorde risktvåan i måndags. Riktigt roligt och lärorikt faktiskt, värt sina slantar. I morse var det då dags för teoriprovet. Var pirrigt och nervöst men jag KLARADE det! 59 av 65 rätt. Gick lugnt ut från provrummet, in på toan och hoppade upp och ner av lycka några gånger innan jag gav mig av därfrån.
Nu är det "bara" uppkörningen kvar. Får nöta de där konbanorna nu så jag känner mig trygg med dom. Längtan är obeskrivlig...
Får ansluta mig till skaran som försöker ta A kort.
Första uppkörningen på måndag..
Har gjort R1, R2 och Teorin. Uppkörning i slutet av maj. Jag har enbart kört på skola, 9 lektioner och har i stort sett bara kört krypbanan & lite broms. Har bokat 2 trafiklektioner och 3 manöverbana tills uppkörningen. Det var det körskolläraren tyckte jag skulle börja med, men jag tycker det känns lite,( fick typ tjata till mig den 3e manöverlektionen). Hur mycket har ni kört? Jag kör moppe i trafiken varje dag (men inte på det sätt jag kommer köra mc på uppkörningen
Dom kan vara hur griniga dom vill, men det ska dom skita i , för det finns det inget dom kan bråka om...
du kan ju tex sitta bak på den som övningskör om ni inte har två mc att tillgå...
.
.
.
.
.
ja det är helt lagligt/ok att ha passagerare både på den övande hojen och på handledarens hoj.
Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....
Åfan, även på min hoj alltså... Det låter ju bra. Slipper ju tjejen stanna hemma hela tiden.
/Freddo