Jag är 50 år och har 30 års trafikerfrarenhet i bil. Min man klarade MCkortet i september (jag dumpade), så jag bestämde mig för vänta till denna säsongen, pga en massa problem på jobb (jag blev uppsagd bl.a samman med 70 av mina kolleger, och "sålda" till indien och en massa annat mög.)
Nu kör jag på en större MC (500 istället för en 250). Jag gillar att köra, men har svårt att koppla av när man har läraren i örat hela tiden. Fel placering, snävare svängar, snabbare acceleration, bla bla... (ja, jag vet att det är därför han är där, men ändå)
När man väl kommer ut på landsväg och det är mer liksom bara "köra och följ vägen i 70" så är det fantastiskt. WOW!!
Men jag är skitspänd för varje lektion, och ban-övningarna ska vi inte prata om. Huuuu...
Hur har ni andra det som kör? Är ni också nervösa inför varje lektion, eller tycker ni bara det är jättespännande?
Tanken på att mannen köper en MC och kör med den, och att jag inte kan för att jag gav upp är outhärdligt. Jag tittar långt efter alla cyklar man ser i trafiken.
Hur har ni andra elever det? Är allting bara kul, yihaaa - jag ser fram mot varje lektion, nu kör vi, det här går bara skitbra!!? Eller tvekar ni också ibland?
Vi bor i Danmark där man enbart får köra på körskola, det där med privata körlärare är ett okänt begrepp, så rekommendera inte nåt med "ta en nöjestur på din egen cykel". Vi kan enbart köra med lärare på körskolans MC. Och tre + lärare på varje lektion (190 min).