Nu när Mc folket tar ut sina hojar, så blir skräcken för oväntade manövrar i trafiken påtaglig. Läste just på FB om nära nermanglingsupplevelse. BLINKA MERA !
Nu när Mc folket tar ut sina hojar, så blir skräcken för oväntade manövrar i trafiken påtaglig. Läste just på FB om nära nermanglingsupplevelse. BLINKA MERA !
Jan
I går morse; Jag på väg in i mindre rondell, då kommer en dam i Volvo V70 kombi från höger och körde med hög hastighet in i rondellen framför mig, utan att titta till vänster, Såg henne dock i tid och och bromsade och tutade.....ja, så var säsongen igång....
Blir väl lugnare på vägarna om transport strejkar
Jan
Nyligen hemkommen från en körlektion kan jag meddela att man måste blinka ut ur en rondell, det är fetkuggning på uppkörningen om man missar det. Läste nånstans tidigare det räknas som filbyte.
Varför måste man då inte blinka in i rondellen undrar någon. Jo för där anser man att det är så uppenbart att man ska in i rondellen. Det finns ju som regel ingen annanstans att ta vägen till skillnad från när man redan är inne i rondellen.
Däremot är det helt okej att blinka in i rondellen som en ren service åt sina medtrafikanter.
Information är från halv åtta tiden i morse...
/Freddo