Sidan 16 av 33 FörstaFörsta ... 6141516171826 ... SistaSista
Resultat 151 till 160 av 325

Ämne: Hemlighet! (blinkers)

  1. #151
    Mc-Bosse
    Gäst

    Sv: Hemlighet! (blinkers)

    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Men snälla du
    Jag menar ingen specifikt utan mer allmänt till de som inte blinkar höger vid färd rakt fram.

  2. #152
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Hemlighet! (blinkers)

    Kram på dig Bosse, det var en bra fil du hittat. Bilder visar mer än när man försöker förklara i skrift.


    Scribbled from my iPhone using Tapatalk.

  3. #153
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Hemlighet! (blinkers)

    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vi svensonidioter har försökt förklara att det fins inget rakt fram i en rondell
    Det fanns förut här men det gick inte så bra för dem. Oljetråg som rök, bilar som voltade etc men de slutade när en 18-årig tjej skadade ryggen. Jag tror att de numera följer rondellen runt i egna bilar än försöker göra den rakare än den var, dessa ungdomar i stulna bilar.


    Scribbled from my iPhone using Tapatalk.

  4. #154
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Kan inte ni bussförare hålla kurs för kaxiga lasbilschaffisar ?
    Vore ju kanon.men först komma hit och lära busschaufförer köra OCH hålla hastigheten.Men är väl skillnad med människor i lasten i ett aluminiumskal än lastbil med gods på.Men förstår att det är problem med yrkeschaufförer i södra delarna av landet,där dräller det ju bara av utlänska bilar och många av dom kör som dom stulit grejerna.Man kan ju tydligt se det när dom kommer upp hit och lägger sig i diket på vintrarna,tillsammans med svensson

  5. #155
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vi svensonidioter har försökt förklara att det fins inget rakt fram i en rondell
    Inte lätt...

  6. #156
    Mc-Bosse
    Gäst

    Sv: Hemlighet! (blinkers)

    De som inte följer trafikregler i vissa situationer brukar rent allmänt inte veta vad som gäller i många andra situationer. Mycket har man ju sett genom åren som yrkeschaufför. Det som ofta räddar dessa mindre begåvade ratthållare från trafikolyckor är vi andra som har vett att inte tvunget hålla på vår rätt i alla lägen.

    Ta det coolt och lägg prestigen i handsfacket så brukar det lösa sig!

  7. #157
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Bra sagt. Och alla som talar om hur farlig jag är i trafiken och bryter mot lagen i det där med rondellkörning.Jag ändrar mig inte men disskuterar det ej mer OCH är medveten OM vad som står i boken.Men det skiter jag i.Vi som jobbar i trafiken försöker hålla så bra flyt som möjligt.Det begriper ju inte ni och knappast dom som skrivit boken.Har kört i så många år så jag vet nog hur det skall vara.Men paragrafryttare finns det ju gott om.Kan då påstå att jag ej är farlig i trafiken.Då är ju dom där som inte vet vad siffrorna som står på hojen betyder ,ska nog inte vara ute efter vägen eller dom som känner sig som nybörjare till våren

  8. #158
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jadu engstsöm67 - du är duktig på att gnälla på Svensson du. Men vad säger du om det kommer en Svensson och rycker upp din dörr och sliter bort din blinkerspak av samma anledning som idioten du beskrev i inlägg 11 gjorde? Kommer du att tycka att det också är bra gjort i så fall.

    Att en som envist hävdar att han är den bästa bland yrkesförare kan vara så j-a envis med att inte vilja peta till en spak enligt reglerna av någon sjuk princip kan jag inte se som annat än oproffsigt.
    Senast redigerat av Ove den 2013-04-17 klockan 09:47.
    Ove

  9. #159
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Bra sagt. Och alla som talar om hur farlig jag är i trafiken och bryter mot lagen i det där med rondellkörning.Jag ändrar mig inte men disskuterar det ej mer OCH är medveten OM vad som står i boken.Men det skiter jag i.Vi som jobbar i trafiken försöker hålla så bra flyt som möjligt.Det begriper ju inte ni och knappast dom som skrivit boken.Har kört i så många år så jag vet nog hur det skall vara.Men paragrafryttare finns det ju gott om.Kan då påstå att jag ej är farlig i trafiken.Då är ju dom där som inte vet vad siffrorna som står på hojen betyder ,ska nog inte vara ute efter vägen eller dom som känner sig som nybörjare till våren
    Hmm, undrar om det är dax för Herr engström å åka färdtjänst genom rondellerna
    Jan

  10. #160
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jadu engstsöm67 - du är duktig på att gnälla på Svensson du. Men vad säger du om det kommer en Svensson och rycker upp din dörr och sliter bort din blinkerspak av samma anledning som idioten du beskrev i inlägg 11 gjorde? Kommer du att tycka att det också är bra gjort i så fall.

    Att en som envist hävdar att han är den bästa bland yrkesförare kan vara så j-a envis med att inte vilja peta till en spak enligt reglerna av någon sjuk princip kan jag inte se som annat än oproffsigt.
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hmm, undrar om det är dax för Herr engström å åka färdtjänst genom rondellerna
    Kan ni inte sluta gnälla på Engström? Det känns som om ni sitter och skriver saker i syfte att reta upp honom eller att bara få klaga i allmänhet. Det är inte min mening att vara elak mot er nu men jag tänker på övriga besökare som kanske vill läsa nyttigheter men istället får läsa klagomål mot somliga.

    Se så, nu slutar vi upp med det här pajkastandet. Pewa kan få rensa i tråden.

Liknande ämnen

  1. Blinkers
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-03-12, 09:33
  2. Blinkers relä??
    Av Jonas76 i forum Mekhörnan
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 07:49
  3. blinkers
    Av mallesan i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 16:37
  4. blinkers
    Av star 11000 i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 19:58
  5. Blinkers.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 15:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •