Här blev det ny hoj, en Kawasaki Versys 2012 och ny hjälm. Köpte Givi denna gång.
Här blev det ny hoj, en Kawasaki Versys 2012 och ny hjälm. Köpte Givi denna gång.
Blev ett par handskar som det står Leather heaven på och som jag hittade på mässan medan jag spejade efter en rosa jacka. Dom blir nog bra men nytt skinn i kyla blir stelt och obändigt, rättar väl till sig med lite töjning och slitage. Nytt framdäck beställt för det gamla är på gränsen till spontansliks.
Ove
Ja, jag har än så länge bara införskaffat handskar och hjälm, så förutsatt att jag får ett jobb ska jag köpa mig resten, inklusive hoj i år..
Typ allt eftersom jag ska börja övningsköra i år. Mycket beslutsångest har det varit. Mest över hjälm och skor. Mest hjälm eftersom de ska "anpassa" sig efter lite användning, vilket leder till att alla känns små och konstiga när man provar dom. Känns som lotteri att den kommer att funka i långa loppet, vilket är lite trist med tanke på vad de kostar. Hursom blev det en Duke Legend som kommer se fint ut till min custom-hoj :O)
/Freddo
Packutrustning från sw-motech
Trax 37+37 och en på topp... i svart ...
Nu får det räcka för i år... ( sa frugan :-) )
Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....
Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....
Jag har börjat bli lite nojig över att jag valt en för liten hjälm... En medium(57-58) och jag mäter typ drygt 59 runt skallen. Fast i butiken tyckte jag iofs inte att det var någon större skillnad mellan storlekarna. Jag börjar väl bara bli lite nojig antar jag... Hur länge får man åka runt innan hjälmen rättar till sig?
/Freddo
En ny buff blev det sen får jag nog köpa ett par nya fodrade handskar för dom jag har nu börjar bli lite slitna efter 10års användning;(
Dont worry be happy8)
Ja visst ja, ett par vattensäkra stövlar skulle jag behöva. De jag köpte hos Triumph var inte de vattensäkra med Gore-Tex som jag trodde jag köpte då och de andra stövlarna läcker in också.