Nu är den nya hojen provad och befunnen godkänd så när på det jäkla låga kåpglaset. Ett högre Varioglas är beställt. Hoppas få det innan tranorna anländer.
Får se om det är någon man känner igen![]()
Nu är den nya hojen provad och befunnen godkänd så när på det jäkla låga kåpglaset. Ett högre Varioglas är beställt. Hoppas få det innan tranorna anländer.
Får se om det är någon man känner igen![]()
Menar du trana eller gubbe?
Appropå djur: Grisar i västra Värmland och vargar har kommit till Skåne. Skit också att svinen sprider sig som löss och vargarna gillar väl inte att käka gris om det verkar. Räven - var beväpnad när du går ut med Ester för hon är en go hund.![]()
Ove
Håll hårt i kopplet! Jodå! På tisdag ska ni ha erat snöhelsicke och vi får väl vårat ett par timmar senare - men efter kommer det en snibb med riktig vårvärme såg jag på väderkartan på burken. Jag hoppas på den.
Det är väl vädret dagarna närmast före som kan ställa till det annars kommer tranorna när äggena börjar pocka på i ändan på dom och dom vill ha bo att lägga dom i. Om dom blir för sena kommer jag att gå under tak om det kommer en tranflock och flyger över.![]()
Ove
Vi gnäller på vädret varje år och det var hela tiden bättre förr med ordentliga somrar. Skriver just nu om 1930 och har avverkat 1940 - 43. Kan bara konstatera att det var regn storm snö och kyla då också. Dåliga vintrar/ somrar är tydligen standard hos oss.
Hörde på radion igår en dam som konstaterade att vi bor i porten till Nordpolen och vi ska ha de som vi har och vara glada ändå... Fan så svårt när kylan och isen hindrar!
Men säga vad man vill - glömskan filtrerar bort minnet av dagar med skitväder och därför var det bättre förr.![]()
![]()
Ove
JO men vänta du tills du kommer några vintrar framåt i anteckningarna, Då var det vintrar med plogvallar långt över huvudet och så jäkla kallt att katterna vägrade att gå ut. Klaga på nuvarande vintrar lönar sig inte. Gör som ekshäringarna.
Tur att vi har ett väder. Tänk vad fattiga våra samtal skulle vara utan det.![]()
Förmodligen är det en del a mänskans natur att klaga å gnälla. Om vädret blir bättre har vi ju landsbygdsministern å pensionen att gnälla på. Men å andra sidan minskar gnällbehovet när det är gott hojväder å vägarna sopade.
Jan
Fan va jag fryser!! Sitter inne i stugvärmen med brasorna igång med en filt runt kroppen upp till örona och en runt benen. Lika var gång det kommer snö, skulle klara av att frysa i en bastu. Varför undrar jag för det finns människor som inte berörs alls av väder.
nah! -skit samma! Roade mig med att försöka måla på ett försök till storflin på hjälmen. Blev verkligen ett hemskt leende men det får hänga med en stund. Hoppas att jag inte ställer till med några olyckor.
![]()
Ove