Bor man i storstad och kör mycket filkörning märker man stor skillnad på bilarnas betende och syns man inte då kan man väl försöka höras åtminstående.. som sagt det räcker med en gång som kan rädda ditt liv...varför chansa?
Jag pendlar till och från jobbet med hojen och åker en del på flerfiliga vägar där många byter fil utan att kolla ordentligt. Det har nog räddat mig flera gånger att hojen låter lite.
Ligger man i typ döda vinkeln så syns man inte men hörs iallafall.
För några månader sedan så blev min bil prejad av en buss in i vägräcket.
Båda sidorna på bilen blev intryckta. Busschauffören märkte inget utan körde bara vidare.
Vågar inte tänka på hur det kunde slutat om jag kört hoj....
Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd
Kör sällan hoj i rusning (måste ha bilen) men upplever det som att dem gångerna man bullrar så finns man.
Det gäller även min egen uppfattning om motorcyklister som kommer, värre med moppar som inte alls hörs.
Starktonshorn är bra! Har räddat mig en gång sen jag skaffa de förra säsongen. Två herrar, yngre medelålder kör ut i gatan för mig, från höger men mot skylt, stirrande åt andra hållet. En liten TUUUT så tvärnitade bilen så¨att jag kunde komma förbi. Ser lite kul ut med två fågelholkar stirrande ut ur en Volvo. Om det hade puttrat aldrig så högt i bak hade inte hjälpt, hörde deras "musik" in i hjälmen.
Ove
Kolla här
http://berup.com/berup%20test2be5.html Jag har installerat ett sådan här, och det låter mycket. Bilisterna märker om jag tutar.
Jan-Olov