Hej igen!
Allt blev bra. Jag är nöjd och belåten och om jag ska göra det igen någon gång så har jag lärt mig att jag ska slipa mellan nästan varje lager färg, absolut mellan sista lagret färg och klarlack. Kanske mellan varje klarlacklager också.
Nog om detta.
Idag efter att ha putsat rubbat, polishat, vaxat tanken så skulle jag fylla på bensin...
Gammal 20 liters jeepdunk som visade sig läcka helt enormt, nästan en halv deciliter lyckades jag nog hälla ut över tanken och då löstes lacken upp
Det var ju inte alls kul, men jag rubbade och fixade och med lite mer sådant jobb kommer det se okej ut igen (okej för mig iallafall) Men varför hände det? Hur kunde det hända?
Det verkar som att det bara var klarlacken som löstes upp, inte den svarta färgen.
När jag sedan med ny dunk OCH tratt fyllde upp bensin igen så fick jag några mikroskopiska stänk och då blev det såklart samma visa igen, alltså. Jag kan få lacken att se okej ut igen, men varje gång jag tankar finns det risk att jag förstör lacken igen.
Hur kunde det bli såhär? Klarlack och färg var av samma fabrikat och avsedda för varandra. Det verkar ju konstigt med klarlack som inte tål bensin? Hur gör alla andra som lackar tankar? Eller är jag den enda som spiller bensin?