Mazdan får dra maximalt 1510 kg på B-kort, tycker det är rätt bra med en 2-liters motor. De har tydligen gjort om en hel del i förarmiljön, nu har jag inte sett de tidigare modellerna men den här senaste skapelsen tycker jag att de har gjort ett bra jobb med. Den kändes fin att köra, lätthanterad och bra. Svår att motstå... Nu ska vi ha den under flera år så jag var noga med att studera all sorts tekniska data på den och vad jag sökte skulle passa in bra: billig att äga, billiga servicekostnader, billig i försäkring och skatt, bra lastkapacitet, att få dra husvagnen, inte för slö, alla ska få plats. Förutom att den skulle vara röd och dessutom snygg... Men viktigast av allt: bara fungera och helst inte börja brinna i sätet medan jag kör.
Här kan man läsa mer om just den modellen.
Jag är som du, Pentti, gammelmarknader ger mer, av nån anledning gillar jag gamla hojar och gå på marknader och kika. Att åka med nånstans med MCHK på nån tur, det är inte lika stressigt och hetsigt hos dem i deras körningar så jag gillar att hänga med där.