Är väl därför som det finns lättare maskiner som tex 660 för ändamålet,om inte dom stora duger för superteneren är ju inte sämre än någon annan,förutom ktm 990,men den är ju sämre efter vägen.Och som sagt,dom stora går utmärkt på grus,eller är det crossbana du ska åka.Du kan ju höra med Elving Solli vad han tycker om yamahan
Tycker en del blandar önskningar med olika hojar hej vilt.
En Varadero eller Supertenere eller största KTM är ju knaonhojar på grusvägar, så blanda inte in dem i skogskörning. Nu menar jag ju inte att smyga fram på småstigar, utan mera aktiv körning. Det finns ju lättare hojar för det.
Offroadbeteckningen på en del hojar är ju åt helskotta fel. Vet inte vad tillverkaren menar. Är det då man lämnat asfalten????
Vi tycker ju att offroad är vid sidan av allt vad väg heter.
Precis som jag tänker.En annan lustig sak..intresset är ju enormt på dessa stora hojar och säljer bra,och dom andvänds rejält av många och har aldrig hört någon klaga på dom.Verkar vara en viss grupp som inte gillar dom och tycker inte dom funkar utanför asfalten dom kommer troligtvis aldrig köpa en.Många dömer ut dom och har inte ens provkört
Å andra sidan körde vi 800 på trafikskolan, och jag upplevde väl aldrig direkt att dom var för små.. Men det kanske är sånt man kommer under fund med efter ett tag när man har kört lite?
890mm sitthöjd på KTM:en, är inte det rätt högt? Nån som har koll på vilka sänkmöjligheter som finns på denna?
KTM's 990 funkar till inspirerad skogskörning, nya 1190 vet jag inte. Det finns en massa körning som ligger mellan finåkning på grusväg och hårdkörning på crossbana, och även om man gillar skogsåka kan man ibland vilja ta lite längre turer eller helt enkelt ha mer pulver utan att behöva åka hem och byta hoj. BMW 800GS, Triumph Tiger 800 XC och KTM 990 är hojar som klarar både skog och hyfsat komfortabel långkörning, min 660 GÅR att köra långt med men inte direkt komfortabelt... Vad en del, fast inte tillräckligt många, önskade sig av ST när den var på G var mer sånt här och mindre sånt här. Nog tjafsat om detta, OT.
Det var ju BMW GS som satte ribban, och den blev deras bästsäljare.
Inte undra att alla andra vill det samma
An adventure is incompetente without the Explorer