Jag orkar inte pyssla med rutter på det sättet men bör antagligen göra det. i vintermörkret!
Detta på tal om ruttmakandet ovan.
Senast redigerat av Jourtjänst den 2013-01-15 klockan 16:48.
Känner lustigt nog inte av någon abstinens för närvarande, men det kommer när vägarna börjar bli körbara och temperaturen går åt rätt håll.
Men i Mars - då jäklar!!!!!
Ove
Nää inget mc väder nu kan man säga,om man inte är vinter åkare.MEN abstinens vill ha nya hojen i garaget nuuuu.Skulle komma denna månad hatar att vänta mycket som ska göras,men,men
Har tänkt ofta över detta; OM jag personligen skulle bo i ett land där det är sommartemperatur året om (dvs svensk sommar), skulle jag uppskatta Mc-åkningen lika mycket då? Inte helt omöjligt eftersom jag ser motorcykeln som en livsstil, inte som hobby. Men säker på detta är jag inte ,,,
Det är ju ändå nått alldeles extra när man får ta de första (varma) svängarna
Funderar på att köpa nån liten lätt gatreggad enduro och montera på fulldubbade offroaddäck och låtsas att det är sommar året om..
Jag hade som värst abstinens i höstas när jag precis hade fått kortet och inte kunde köpa nån hoj. Nu har det dock släppt av lite. Misstänker att det kommer tillbaka när det börjar komma ljumma soliga vårdagar dock..
Måste.
Spara.
Pengar.
Mycket god tanke. men eftersom du bor i Skåne , så är nog inte fulldubbade däck med endurodubb att föredra. Om du funderar ordentligt, så dubba med landsvägsdubb, så kan du även köra om snön är borta.
Om du verkligen gör slag i saken så kommer du att lära dig att verkligen köra hoj vilken inte många kan efter att bara kört i körskola.
Inte ens uppe i Norrbotten funkar långdubb om man nu kör enbart gata. Vill man köra långdubb så är det småvägar som gäller. Ibland funkar inte ens dom vägarna heller.