Funderat på om jag skulle maxa säsongen med en tur idag men det får vara. Barmark i det närmaste och 3-4 +grader. Nej, jag kryper ner i soffan och låter någon annan slå rekordet - på den punkten känner jag mig generös idag.
God fortsättning på det nya året!
Ove
Tittat lite igen på Harleytråden och konstiga tankar dyker upp borti skallen. Jag har ju tidigare funderat på hur jag skulle kunna fixa om en glidare för att passa mig, och så har jag sett hur problemfritt grannen Håkan körde sin lilla glidare på grus.
Visst skulle det gå att fixa till så att man kan sitta bekvämt med ryggstöd och grejer och med crossdäck på glidaren skulle det kunna bli en fröjd att köra på grusväg. Lite fix med bågar och kylarskydd, för skitågrussprut blir det och så ska man omkull ibland också - det hör ju till.
Bara att vänta på att en nästangratis, helst Kawasaki, dyker upp för det får inte bli ett högkostnadsprojekt.
Ove
Jag tog ett steg utanför trappan i morse och fick en liten resa som jag klarade som en riktig isprinsessa. Tittade på vad som hänt och såg ett 1/2cm lager med nästan frusen blötsnö på plattorna. det försvann snart runt huset men promenerande granne rapporterade svår halka på asfaltsvägar i skogen.
Ove
Visst kan du, bara du inte tar de men extra långa skruvar, för då går de igenom tofflorna. Finns extra korta för montering i vanliga skor eller stövlar. Men det finns en annan variant. Frugan köpte någon sorts gummibandskonstruktion att fästa på skorna, med 6 st dubbar i. Funkar vist bra. Kan nog has på tofflor oxå.