Det är något visst med att köpa begagnat. Spännande om varan lever upp till säljarens argument eller köparens förhoppningar. Själv har jag köpt 5 begagnade hojar utan några som helst garantier. Ingen av dem har förorsakat mig några problem trots att de varit ganska billiga.
Roligast ang detta var just min fråga till mannen i butiken: Hur hittar jag ut till Stora Vägen och sen till Grenaa?
- Ut på gatan, tag vänster och sen på 1:a till höger ut på motorvägen. Sen är det bara rakt fram..
Och det var det - i nära 80 mil..
Hade en GPS i fickan jag kollade vid varje tankning, 14liters tank kräver en del stopp.....
"Bara rakt fram..."
Lugna gatan Olle. Vi (= ca 25 jägare) har varit till skogs idag och röjt undan 2 st trafikhinder = vildsvin tills du kommer på nya och nypyntade hojen.
Hujedamig vad det var halt att ta sig fram idag överallt utom på dom stora vägarna. Stanna kvar inomhus till isen antingen smält bort eller blivit kärvare av kyla.
Ove
Enligt prognoserna så verkar de bli hojvägar snart, iallafall på de större vägarna. Har hojen i startberedskap och väntar lite otåligt på att få provköra den. Kanske det blir en tripp ner till Sjötorpom värmen håller i sig. Kunde ju inte provköra vid köpet eftersom det val ishalka överallt. 2013 börjar ju i så fall mycket bra och jag misstänker det är flera som tar sig en liten sväng för att kunna säga att säsongen är inledd. Förresten, vem säger att vi får någon mer kyla eller snö denna vinter.
har börjat installerat lite på den nya. GPS på plats, 12 v uttaget samt förberett kablar för värmehandtag.
12v uttaget är kopplat direkt till batteriet så ev. batteriladdning kan ske med en cigarettkontakt. Med en kabel med cigarettkontakter i båda ändarna, så kan man ju ta starthjälp från en bil.
GOD FORTSÄTTING MED DET NYA ÅRET
Senast redigerat av Olle Å den 2012-12-31 klockan 09:11.