Hur är dom där jeansen igentligen. Tänker ur skuddsperspektivet. Tänk att skaffa mig ett par själv 8)Ursprungligen postat av Hamre
Hur är dom där jeansen igentligen. Tänker ur skuddsperspektivet. Tänk att skaffa mig ett par själv 8)Ursprungligen postat av Hamre
Ursäkta att det dröjde med svaret, men bättre sent än aldrig!Ursprungligen postat av Boogieman
Hood jeans heter sorten jag har med CE-godkända skydd. Fördelen skall vara att det är en extra byxa av Aramidfiber som är som ett foder, om du fattar min konstiga förklaring.
Dom jeansen jag har sett som finns i Sverige har bara "lappar" av Aramidfiber på utsatta ställen. Jag inbillar mej att dom här är bättre som är helfodrade med Aramidfiber.
Kolla länken som följer http://www.hoodjeans.co.uk/index.html
Put something nice between your legs, Street Triple.
Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!
blir skyddsjeansen varma? jag kan känna att anledningen till att det känns jobbigt med stället är inte att det är krångligt att ta på utan att det blir så himla varmt där under.
Jag tycker att dom är mycket skönare att köra med, speciellt sommartid.Ursprungligen postat av turbo
Svala och sköna, inte så klibbigt och tätt som skinnet blir i värmen.
Kan rekommenderas!
Intressant..
Men hur ser dom ut? Som vanliga jeans? Har kanske lite fördomar men tänker mig nån slags osmidiga pansar-jeans som sitter lite halvdåligt
Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!
Precis som vanliga jeans, känns som vanliga jeans att ha på sej. Bra passform(åtminstone på mej) Kevlaren märker du inte av.Ursprungligen postat av pewa
Jag använder knäskydd, så där ser dom lite bylsiga ut. Hade inget foto på mej iklädd jeansen, men tog en bild från hemsidan.
Nja, jag skulle nog inte våga sätta på mig dom, jag minns fortfarande hur trasiga de blev när man ramlade av cykeln som barn. Och vad ont det gjorde…
Tror du att ett par vanliga mc-byxor i textil håller bättre?Ursprungligen postat av Katarina
Jeanstyget går sönder direkt vid en vurpa, men kevlarfodret håller garanterat.
Jag känner mej säkrare med jeansen än ett textilställ, där finns väl bara kevlarförstärkningar endast i dom dyrare segmenten.
Det jag menar är att jag tror än i dag att jeansen är som de var då när man cyklade och ramlade omkull och kom hem med trasiga jeans och helt blåslagen.
hej alla
jag körde med Dragginjeans delar av förra sommaren dom är lite varmare än vanliga jeans men behagliga att ha på sig. Här kommer lite text från
http://www.handelsboden.com/default.aspx
Denimjeans med KEVLARFÖRSTÄRKNINGAR runt knäna, på yttersidan benet och i baken. "Drag testet" utfört i 140 knyck (åka efter en motorcykel liggande på baken)! Perfekt på sommaren och när du vill ha en mer "civil" look.
Har set filmen med testet men hittar inte nu / Mogens