Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Betalparkering

  1. #11
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Tjita1 Visa inlägg
    Å andra sidan är det väl lika besvärligt för P-vakterna att sätta fast P-boten som det är för mig att sätta dit biljetten...
    Jo fast då är den registrerad, betalas den inte får man en påminnelse och vad jag gissar på en påminnelseavgift. Brukar inte få p-böter så jag vet inte hur det fungerar.
    Det svåra i det hela är att påvisa att man haft en biljett på hojen, de kan å sin sida lätt påvisa att man fått böter eftersom det registrerats en bot. Men jag tycker att det är så få månader per år som folk kan köra hoj på och inte så många heller så gratis p-plats tycker jag det gott kan få vara.

  2. #12
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Personligen tycker jag att alla tvåhjuliga fordon skulle slippa P-avgift, samt att de skulle kunna ställas upp i princip vart som helst de inte är i vägen.
    Kanske skall klargöra att bestämmelserna för MC-parkering är de samma i hela landet. Dvs. att om man löser avgift, ställer sig i en ruta och ser till att lappen inte kan blåsa bort/bli snodd, så har du ditt på det torra. Oavsett var i landet du är.
    Däremot är det olika hur P-vakterna jobbar. Är man osäker är det ovan nämnda som gäller, eller så kan man ringa gällande kommun för svar på hur de ställer sig i frågan.

    Gällande en utfärdad P-anmärkning är den som sagt registrerad på fordonet, och därmed dess registrerade ägare. P-vaktens uppgift är enbart att rapportera felaktigt uppställda fordon och lämna lappen väl synlig på fordonet. Vad som händer med lappen efter att den sätts på fordonet är helt utanför P-vaktens ansvarsområde. Skulle den bli stulen, bortblåst el.dyl. kommer en påminnelse, utan påminnelseavgift, inom 14 dagar från utfärdandedatum.
    For those about to rock - We salute you!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •