Tydligen också en tävlingshoj, hittade tekniska data på den:
motor 4-takt, vätskekyld
cylinderarrangemang 1-cyl
ventiler/cylinder 4
kamaxelarrangemang UNICAM
slagvolym 449.5 cc
cylinderdiameter 96 mm
slaglängd 62.1 mm
kompressionsförhållande 12 : 1
effekt 39,4 kW - 53.6 hk
moment 4,97 kpm
växlar 5
startanordning Kick
batteri
generatoreffekt
frambroms 1 skiv - 240 mm
bakbroms 1 skiv - 240 mm
längd 2191 mm
bredd 827 mm
höjd 1273 mm
axelavstånd 1491 mm
sitthöjd 954 mm
markfrigång 332 mm
framdäck 80/100-21
bakdäck 110/90-19
tankvolym 5.7 liter
bränsleförbrukning
torrvikt
vikt inkl. bränsle, olja, kylarvätska. 108.9 kg
övrigt Styrdämpare
Bromssystem
stöldskydd
Rek pris:
(inkl. moms) 69 900:- Förs. klass: SAKNAS »
Dyr rackare och ingen elstart. Tog databladet från Hondas egna sidor.




Ove
Svara med citat
Honda 70.000:-, Monstran mindre än halva priset med elstart och ett lägre(bättre) effektuttag.
r som finns ute och i bruk.
Jaaa! Så äntligen blev det en sväng, med Greta den här gången. Nästan bara asfalt typ 38 mil. men jag drygade ut med att provköra en hoj när jag passerade Tibro:

Jag har corbin säte på min, funkar bra för min rump typ. Det är inte så kul att köra "klx fort" på motorväg, men motorvägen är bara ett onödigt ont för att komma till de roliga grusvägarna.
Hur ser ett sådant ut, vad kostar det och passar det även för gubbrump?
Dagens soppaåtgång 90 liter. Jösses vad folk och vad dom åt!
Jag stod bara för en fjärdedel. Vår hängaruntare kostchefen gjorde det mesta. 