Ursprungligen postat av
Mc-smurfan
Sålde min gamla första hoj, en Honda cb 400 n, -83 a, för två år sen pga hälsan och dålig ork. Börjar nu få bättre ordning på kroppen och börjar bli sugen på att förkovra mig igen i en ny mc. Har kiken på Kawasaki er-5, men är osäker. Körde den en gång under tiden jag tog kortet och tyckte den var supersmidig. Men vill gärna ha tips om fler mc som passar mig som är 1,60 lång. Funderar även om jag ska gå ifrån touring till custom och vilka modeller som funkar. Kollat enbart på bilder av dessa och tänker att måttet till styret oxå ska funka. Hjälp:-) Vet det måste vara svårt att råda, men finns det några jag speciellt kan kolla.
Vad jag letar efter: lättkörd, lagom sadelhöjd eller justerbar fjädring så den sänks -vill kunna nå ner, inte större än 600 kubik då jag är som en nybörare igen, bekväm att sitta på under längre turer, packbar.
Kan tillägga att jag älskar touringstilen, men jag är mer än öppen för förslag. Har aldrig tidigare funderat på custom, men har som sagt kikat på dem oxå så....
Prismässigt bör den ligga runt 30'. Om försäkring är billig är det självklart ett plus.
Tack på förhand:-)
Mc-smurfan
Pernilla