Hejsan Smurfan
Det är nog rätt klokt det där också: att ta till sig lite av förslagen här och sedan ut och leta, provsitta och framförallt provköra själv.
Du nämner Viragon som jag vet inte är den mest kraftfulla hojen, men ta det försiktigt med att tolka folk som säger att "motorcykel X är för klen" - när jag för en månad sen köpte min andra hoj någonsin (och min första custom) så ansåg många att hojen var "för klen" - jag provsatt och körställningen kändes direkt bekväm (fötterna rakt ner, inte rakt ut!) och jag provkörde den två gånger innan jag bestämde mig. Den kändes inte för klen alls, speciellt inte mot vad vissa andra hojar gjorde när jag provkörde dem (Dragstar 650, Shadow 600), så det där kan nog vara lite som folk säger av slentrian ibland.
När jag kollade upp de faktiska siffrorna så visade det sig att den jag köpte (Vulcan 500) hade fler hästar och lägre vikt än de andra jag provade - därav att den var mycket piggare.
Så...lyssna...kläm, känn, provsitt, provkör och är du fortfarande tveksam, så gå på känsla