Passar bra för mig.
//Håkan
Passar bra för mig.
//Håkan
Hej Ove
Preliminär tid och exakt mötesplats?
Kanske en gräns för minsta antalet deltagare är på sin plats..!
//Håkan
Lördag den 28:de kan nog funka för mig oxå. Antar du menar Juli?
Plats? Vid hamnen vid serveringarna mitt emot kyrkan, innanför Snäckbåten. Sen kanske det kan vara dags att dra iväg någonstans och äta en bit eller nåt - det kan vi enas om där.
Tid? Förslag?
Minsta antal deltagare? Vi är ju tre som anmält intresse här och det kan väl komma till några "tysta" också. Kanske jag får sällskap på resan från mitt håll?
Ove
Jodå det blev av med träff den här gången och alla fick höra min nya tuta.
Mera på Askersundstråden.![]()
Ove
Svamptider! Enda gången jag har nån glädje av låg tyngpunkt och låg sadel = scootern är nästan perfekt. Det blir att man kör lite korta bitar - stannar och plockar och fortsätter på mjukt och slirigt underlag. Skulle behöva crossdäck i det läget, men det funkar ändå någorlunda. Lite dåliga fästen för korg så det får bli att jag plockar i påse.
Jag har provat att leta svamp med DR;en men det funkar dåligt. Jädrans klättrande och letande efter fast markbit att sätta stödet på och att det inte är en grop där jag sätter foten. (man kan ju mosa svamppåsen om man går omkull). Nä, scootern är bäst i svampskogen.
![]()
Ove
Gott om tid när man blivit pensionär? Glöm det!
Om man själv händelsevis råkar vara frisk så är det någon annan som inte är det. Jag har nu varit en massa turer tillsammans med hustrun till KSS för att försöka hjälpa släkting(ar) genom den snårskog som ska föreställa sjukvården.
Om man har en diagnos som är solklar så får man en helt fantastisk hjälp och allt fungerar bra. Men finns det multipla diagnoser så skiter det sig fullständigt. Det skulle behöva komma in lite industrifolk som kan konsten att få logistik att fungera. Hellre att jag hanteras som objekt som ska åtgärdas än bollas framåtebax hem och in på avdelningen bredvid där jag var förra gången med ambulans för att sen upprepa samma manöver igen.
Englands sjukvård framstår som bland bäst i världen. En läkare har ansvaret hela vägen och sköter hela rulljansen - hemma eller på sjukhuset.
Mycke tid tar det....![]()
Ove
Mitt favoritfordon i svampskogen är en fyrtaktare med smackstart. Från den har man mycket fin utsikt över omgivningen.
Man ser ju oxå fint från en offroadare om man puttrar fram på småstigar![]()