Hej! Har för några år sedan fått ärva en NSU MAX 250CC årsmodell 1953 från min far. Den har stått i garage i ca 20 år och har inte varit igång på lika länge. Den är i hyfsat skick men finns en hel del att göra på den. Och ett par reservdelar som behövs.
Då det här är första gången jag ska skruva veteran-motorcykel över huvud taget så vänder jag mig till er för både tips, hjälp och ideér! Jag kommer lägga ut bilder på motorcykeln från start tills jag är färdig med den.
Som sagt är jag nybörjare på det här och behöver mycket hjälp. Så hoppas jag hittar några fantaster som vill ställa upp och hjälpa mig med detta via datorn.
Så vad ska jag börja med? Ska jag skruva ner motorcykeln i delar och börja rengöra och tvätta rent samt se vad som går att använda och inte? Det är till och med 21 år gammal bensin och oljer kvar i motorcykeln. Vart ska jag börja??
Kan även lägga till att delar jag vet fattas på den för tillfället är en KICK, den är helt borta men gängorna verkar inte vara skadade alls där kicken har suttit.
Hoppas någon har tid att svara på det här!
/Johan