hittade en gammal rysk Ural 650cc från 1969 i ganska kasst skick, men det är på tiden att jag besöker verkstaden lite mer så jag bestämde mig för att försöka få liv och skäl i den igen!
första intrycket var väl att den i alla fall är komplett till största del.
men något som kommer att bli ett problem är ändå all rost, speciellt i sidovagnen..
något jag märkte också ganska snabbt när jag var och hämtade den var att den vägde så sanslöst mycket..
här är lite bilder från när jag hämtade den:
har sedan jag hämtade den i fredags försökt fräscha upp vissa delar lite för att hitta en bra lösning, jag ska göra lite snyggare finish fram mot slutet tänkte jag!
här har vi motorn efter extremt mycket stånkande och stönande den hänger för tillfället i två dävertar. var lite rädd att dem inte skulle orka att lyfta åbäket :P
såhär står den idag iaf, mycket kvar att göra! har inte tänkt ändra originalutseendet alltför mycket utom lacken och detaljerna. Tar förmodligen bort sätet på bakskärmen, den är cool och original men inte så värst snygg för ögat. tar gärna emot kritik och tips, är inte riktigt en veteran själv så att säga. vore kul också om någon har en skön idé angående färgerna sen