Sidan 269 av 548 FörstaFörsta ... 169219259267268269270271279319369 ... SistaSista
Resultat 2 681 till 2 690 av 5473

Ämne: 60+

Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010

Thumbs up

Kom hem i dag efter en flott weekend, och 85mil kört Norges Senior mc arrangerade Landstreff I Gol Hallingdal Norge från fredag til söndag Åkte från Tanum kl 0900 på fredag vi körte hela vegen utan at vi ferdas på motorväg Ca 90 glada Norska seniorer och 53hojar dök upp, lengst körda kom från norra Norge med unifär300mil tur-retur. Finnes det intressa så har vi också et treff första hälgen i september i Rjukan, skicka meg en mail hvis ni vil bli med

Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    ...Finnes det intressa så har vi också et treff första hälgen i september i Rjukan, skicka meg en mail hvis ni vil bli med

Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    31. augusti til 2. september Har Senior mc Norge avd öst sitt årliga hösttreff på Skinnarbu högfjellshotell som liggar en bit utanför Rjukan vid Mösvatn. Info om treffet och prisar är inte i nuläget lagt ut på nettet. Men jag kommer at informera är när det blir lagt ut på våran hemmasida.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Var ute och gled omkring med den nyservade lilla scootern igår. En bekant dam, nyss fyllda 80, satt på sin trappa och läste i en veckotidning i godan ro. Det såg för fridfullt ut så jag störde henne med ett erbjudande om en åktur. Klart att hon följde med! På med jacka och hjälm och lilla hunden in i huset och så bar det iväg.

Jag kände att hon inte var riktigt komfortabel bakpå. Hon hade nog aldrig åkt på en så liten hoj tidigare. Jag lovade att nästa gång blir det större maskin - dom är noga damerna.

Kan för min del bara hålla med för guppen på vägarna känns väldigt väl på den lille lätte hojen. Men det blev ändå en runda på ca. 5 - 6 mil.
    Ove

Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Var ute och gled omkring med den nyservade lilla scootern igår. En bekant dam, nyss fyllda 80, satt på sin trappa och läste i en veckotidning i godan ro. :
    Man ska var försiktig med damerna..
    Alla är inte så pålitliga och man vet aldrig vad som gäller för tillfället ..
    För några år sedan drog jag igång en Vespa (äkta Piaggio från 1960) som inte rullat sen sådär 1970.
    Hällde en skvätt soppa i tanken (rengöring, vaddå?) och då kicken blivit rund (standardfel) var det springststart som var enda valet för start.
    Först varvet runt kvarteret, inget resultat men i början på nästa!
    Puttrade igång så fint så - men tyvärr - det luktade utav bara f-n! Snällt uttryckt.
    Nära 30år gammal 2-t-olja har, ska vi kalla det en mycket distinkt "doft" något som absolut inte uppskattades av damen tre hus från mitt hyrda garage...
    Kom utrusades mot grinden och mig och så fick jag en rejäl utskällning, alla gillar inte 2t-aromen...
    Och nej, hon ville inte åka med trots att jag frågade...

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Man ska var försiktig med damerna..
    Alla är inte så pålitliga och man vet aldrig vad som gäller för tillfället ..
    För några år sedan drog jag igång en Vespa (äkta Piaggio från 1960) som inte rullat sen sådär 1970.
    Hällde en skvätt soppa i tanken (rengöring, vaddå?) och då kicken blivit rund (standardfel) var det springststart som var enda valet för start.
    Först varvet runt kvarteret, inget resultat men i början på nästa!
    Puttrade igång så fint så - men tyvärr - det luktade utav bara f-n! Snällt uttryckt.
    Nära 30år gammal 2-t-olja har, ska vi kalla det en mycket distinkt "doft" något som absolut inte uppskattades av damen tre hus från mitt hyrda garage...
    Kom utrusades mot grinden och mig och så fick jag en rejäl utskällning, alla gillar inte 2t-aromen...
    Och nej, hon ville inte åka med trots att jag frågade...
    Misslyckat ragg! Prova med någon som inte är så kinkig. Ett bra argument är ju att om hon hoppar upp på bönpallen så kan hon komma bort från stanken.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Dags att betala räkningen för att man hade roligt i midsommar! De Värmländska potthålen knäckte en framfälg så det är bara att byta. Hur luften kunde vara kvar ända hem och till verkstan är en gåta för kanten var nedvikt så det var bara gudskelov som tätade.

Idag regn och blåst. Passar rätt bra för brödet tryter i frysen och jag vill inte baka när det är uteväder. Kommer nog att bli en brasa i kakelugnen framåt eftermiddagen.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Dags att betala räkningen för att man hade roligt i midsommar! De Värmländska potthålen knäckte en framfälg så det är bara att byta. Hur luften kunde vara kvar ända hem och till verkstan är en gåta för kanten var nedvikt så det var bara gudskelov som tätade.

Idag regn och blåst. Passar rätt bra för brödet tryter i frysen och jag vill inte baka när det är uteväder. Kommer nog att bli en brasa i kakelugnen framåt eftermiddagen.
    Jag grunnar på om du körde bil??
    Var ute på en kalastur igår på ca 20 mil. hade tur att det regnade en stund, så lösgruset låg stilla och inte dammade. Har ett ganska värdelöst framdäck som inte passar till ett Anakee bakdäck.
    Skall nog köpa ett Biltema crossframdäck för några hundringar.
    Köpte ett par stövlar från Handelsboden i våras. Funkar även i regn, men värdelösa om man vill stå upp och köra när det är mycket lösgrus, för de är för mjuka under hålfoten. Kanske ett par customplattor i stället. Använder hädanefter endurostövlarna om det blir grusåka av.
    Annars så verkar det som om mcförarna har varit väl förskonade från allvarliga olyckor i helgen.

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Jaha, utvandrarträffen avklarad i helgen. Vädret va skapligt, men passade på att ösregna mitt under utflykten. Dagens regnskur blev 50 mm över Målilla, inga dammiga grusvägar där inte.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag grunnar på om du körde bil??
    Jo det blev lilla bilen. Enda möjligheten för skjussehojen står fortfarande obesiktigad.

Tur förresten för hade jag stukat fälg på hojen hade jag blivit ledsen men på en bil spelar det inte så stor roll - finns massor av fälg på skroten.
    Senast redigerat av Ove den 2012-06-25 klockan 20:37.
    Ove

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •