Sidan 259 av 548 FörstaFörsta ... 159209249257258259260261269309359 ... SistaSista
Resultat 2 581 till 2 590 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2581
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Question

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Sånt är intressant - att finna sina rötter! Mina mormorrötter har jag ganska bra koll på några hundra år bakåt men på fädernet är det sämre. Vore kul att luska ut mera men det kräver en massa forskning och det är inte riktigt min grej.

    Hur mycke finns det kvar av gården?
    Om jag skulle gissa, va de väl för dåligt att leva av så den har ruttnat upp
    Jan

  2. #2582
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Sånt är intressant - att finna sina rötter! ... men det kräver en massa forskning och det är inte riktigt min grej.
    Nu mer forskar man det mesta från sin dator, rätt lätt. Men det kanske du visste.

  3. #2583
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu har jag inte suttit på en hoj sen före påsk. Jag vill ha sol och värme och samtidigt inte för det kommer att föra med sig en oherrans massa arbete.

    Det blir trädgård och ved och eka som ska tjäras och i sjön och gudvetvadallt som dyker upp! Ut på vägen? När då - hoppas att jag kan komma till Olle i Borgvik 19/5 men dessförinnan blir det nog inte mycket kört.

    Grinig idag för jag har stått och bakat halva dagen och har j**a om i ryggen, men nu hoppas jag att brödet ska räcka ett par månader.
    Ove

  4. #2584
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Unhappy

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nu har jag inte suttit på en hoj sen före påsk. Jag vill ha sol och värme och samtidigt inte för det kommer att föra med sig en oherrans massa arbete.

    Det blir trädgård och ved och eka som ska tjäras och i sjön och gudvetvadallt som dyker upp! Ut på vägen? När då - hoppas att jag kan komma till Olle i Borgvik 19/5 men dessförinnan blir det nog inte mycket kört.

    Grinig idag för jag har stått och bakat halva dagen och har j**a om i ryggen, men nu hoppas jag att brödet ska räcka ett par månader.
    Kan bli med i surkören,regnat i två dagar + varit hos tandläkaren
    Jan

  5. #2585
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jäkligt surt här med. Skall dock ut på en 10-milatripp med traktor i morgon Som tur är den modern med en massa växlar och går väl ca 50 knyck.
    Annars så håller jag på med slutskedet av vinterns projekt . En Husqvarna Rider 12 hp.
    Ev. blir det en SMC knixkurs för mig i Kristinehamn om ett par veckor. Skall bli kul och se hur Transalpen uppför sig när det blir väldigt knixigt. Måst tyvärr byta däcken innan dess. Det får duga med Anakee bak och ett nytt Sirac fram.
    Finns det någon annan som skall dit?
    Har köpt en uppblåsbar luftkuddeväst som jag hoppas på att inte behöva använda.
    Senast redigerat av Olle Å den 2012-04-27 klockan 08:27. Anledning: xx

  6. #2586
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jäkligt surt här med.
    Har köpt en uppblåsbar lutkuddeväst som jag hoppas på att inte behöva använda.
    Men Olle! Har det regnat så du börjat köra med flytväst???
    Ove

  7. #2587
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Men Olle! Har det regnat så du börjat köra med flytväst???
    Japp!!!!!!!!!!!!!!

    Den är av krockuddetyp.
    Senast redigerat av Olle Å den 2012-04-27 klockan 12:32. Anledning: x

  8. #2588
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Varit ut å letat vägar åt GSgänget
    Jan

  9. #2589
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Varit ut å letat vägar åt GSgänget
    Har du hittat dom, eller har dom regnat bort??

  10. #2590
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Blev en fin 40-milarunda idag på en massa fina både små och stora vägar norr om Arvika med Arvika-Thomas som guide, så flöt det på bra. En del småvägar var fortfarande lite lösa och spåriga, på någon var det bara gräs, så underlagt var alltså mycket varierande och bra.
    Ett besök på Elvis Cafe i Östmark med tillhörande tjockvåffla var en smaskig upplevelse Dessutom en massa prylar och fotografier med anknytning till den gamla legenden.
    Tur med vädret och varken mygg eller turister på småvägarna ännu, gjorde ju turen än mer trevlig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •