Nu har jag inte suttit på en hoj sen före påsk. Jag vill ha sol och värme och samtidigt inte för det kommer att föra med sig en oherrans massa arbete.
![]()
Det blir trädgård och ved och eka som ska tjäras och i sjön och gudvetvadallt som dyker upp! Ut på vägen? När då - hoppas att jag kan komma till Olle i Borgvik 19/5 men dessförinnan blir det nog inte mycket kört.
Grinig idag för jag har stått och bakat halva dagen och har j**a om i ryggen, men nu hoppas jag att brödet ska räcka ett par månader.![]()
Ove
Jäkligt surt här med. Skall dock ut på en 10-milatripp med traktor i morgon Som tur är den modern med en massa växlar och går väl ca 50 knyck.
Annars så håller jag på med slutskedet av vinterns projekt . En Husqvarna Rider 12 hp.
Ev. blir det en SMC knixkurs för mig i Kristinehamn om ett par veckor. Skall bli kul och se hur Transalpen uppför sig när det blir väldigt knixigt.Måst tyvärr byta däcken innan dess. Det får duga med Anakee bak och ett nytt Sirac fram.
Finns det någon annan som skall dit?
Har köpt en uppblåsbar luftkuddeväst som jag hoppas på att inte behöva använda.![]()
Senast redigerat av Olle Å den 2012-04-27 klockan 08:27. Anledning: xx
Blev en fin 40-milarunda idag på en massa fina både små och stora vägar norr om Arvika med Arvika-Thomas som guide, så flöt det på bra. En del småvägar var fortfarande lite lösa och spåriga, på någon var det bara gräs, så underlagt var alltså mycket varierande och bra.
Ett besök på Elvis Cafe i Östmark med tillhörande tjockvåffla var en smaskig upplevelse Dessutom en massa prylar och fotografier med anknytning till den gamla legenden.
Tur med vädret och varken mygg eller turister på småvägarna ännu, gjorde ju turen än mer trevlig.![]()