Har sett snabelgrus pålagt redan, men inga varningsskyltar. Så det blir väl som vanligt.
Mindre vanligt är att jag inte får start på en hoj! Provade att starta Greta idag och den gamla primadonnan bara vägrar! Billig just nu!!
Ove
I morgon bitti blir det at åka til Trollhättan Och hemta ut hojen efter vinterförvarningen sevicen gjord, nya däck Tänkar at det blir en mycket lång krokig väg hem Så frugan får nog ta bilen hem på E6an så da innan jag kommer hem så har vel middan stått och väntat på mig en stund
På dagens tur runt Hornborgasjön kom vi till Rubens maskinhistoriska. Tyvärr har man inte längre öppet med körningar av maskinerna. Det var väl nån tant på turistbyrån, som inte var så insatt, som inte tyckte att maskiner var något att visa för en massa år sen så alllt stöd för verksamheten försvann.
Om man vill så kan man få visningar för grupper och då får man se en del maskiner igång. Kanske något om det är fler än jag som är nyfikna. Soundet från en lokomobil som jobbar är faktiskt riktigt vackert även för mitt bullerkänsliga öra.
Ove
Tur att det varit lite idrott att titta på dom här dagarna när det varit kallt och ruggigt. Iceracing från Assen och så har det varit VM i konståkning.
Sällan som det är sport som jag gillar så jag ska bo en stund framför TV;n i eftermiddag när det är avslutning och dom allra bästa gör sina konster utan att behöva bekymra sig för poängen.
Ove