Som omtransplanterad norrbagge finner jag några svenska MC-begrepp oförståeliga. Just nu tittar jag på depåstöd, och hittar beskrivningen "dubbelsving".
Kan någon ge en bra beskrivning, ev. engelsk översättning?
Som omtransplanterad norrbagge finner jag några svenska MC-begrepp oförståeliga. Just nu tittar jag på depåstöd, och hittar beskrivningen "dubbelsving".
Kan någon ge en bra beskrivning, ev. engelsk översättning?
Är inte riktigt säker på vad du menar. Om du vill ha en engelsk översättning av ordet depåstöd är det "Paddock stand". Om du vill veta vad det är så titta på nedanstående bild.
Mvh/Björn
Senast redigerat av GeländeSport den 2012-02-28 klockan 17:15.
Nja - jag är ute efter begreppet "dubbelsving". Depåstöd hänger jag med på
Dom flesta är ju "dubbla" men om man vill betona det, då det finns enkelsvingar, tycker jag man kan skriva "double-sided". Kanske någon som vet något bättre ord?
Vanlig hoj har ju dubbelswing, BMW 1200 gs har ju enkelswing
Ja. Vissa Triumph har också enkelsving - CBR har dubbel, så det blir enklare att hitta ett depåstöd. Dumma mig har aldri ägd supersport-typ hoj förut, och liften fungerar ej med mindre jag plockar bort delar av kåpan. Man lever och man lär.
Och då förstår jag äntligen din inledande frågeställning. Blev inte riktigt klok på om du var ute efter en översättning av depåstöd och dubbelsving eller vad du egentligen menade. Själv kör jag för övrigt med enkelsving på mina motorcyklar...
Nej, det var det där med svenskan - jag får vara tydligare för framtiden
Tycker du det blir nån fördel med enkelsving? BMW och Triumph står på min "När jag får en miljon"-lista, så jag lär inte få testat det själv på ett tag.