Sidan 237 av 548 FörstaFörsta ... 137187227235236237238239247287337 ... SistaSista
Resultat 2 361 till 2 370 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2361
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ett annat problem är att mcstället börjar bli lite trött. Släpper igenom regn och har dessutom på något sätt blivit för stort. Kan bero på att jag tappat ett gäng med kilon på knepiga ställen. Armar och ben blir spinkigare men på mitten håller jag formen. (Stor i käften kan jag vara också, men hög tyngdpunkt underlättar ju balansen )

    Ska titta på Biltemas. Dom har fått väldigt bra kritik av dom som anväder dom - sitter bra, täta och funkar till vad dom ska vara för. Dålig kritik kommer från dom som aldrig kan tänka sig att köpa nåt billigt så det kan man ta med en nypa salt. Sen vill jag helst inte ha svart för det är bara tråkigt även om man piffar upp det hela med en citrongul väst. Ljusgrå kan vara OK.
    Ove

  2. #2362
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    4-5 grader kallt och 5 cm snö. Lämpligt promenadväder med hundarna i skogen.
    Skall försöka komma ut och köra lite hoj i morgon. Vill helst ha lite mera tillkörd snö på vägarna för där gruset är framme så sliter det så jäkligt på dubben.
    Sålt Yamahan, så nu slipper man att sitta som på pottan längre. Det var en jättetrevlig hoj, även på grus, men lite ryggproblem gör att man får hålla sig till lite mera upprätt körställning i fortsättningen.
    Senast redigerat av Olle Å den 2012-01-31 klockan 17:06. Anledning: xx

  3. #2363
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    4-5 grader kallt och 5 cm snö. Lämpligt promenadväder med hundarna i skogen.
    Skall försöka komma ut och köra lite hoj i morgon. Vill helst ha lite mera tillkörd snö på vägarna för där gruset är framme så sliter det så jäkligt på dubben.
    Sålt Yamahan, så nu slipper man att sitta som på pottan längre. Det var en jättetrevlig hoj, även på grus, men lite ryggproblem gör att man får hålla sig till lite mera upprätt körställning i fortsättningen.
    Grattis,tyckte inte du passade riktigt på den.
    Jan

  4. #2364
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Grattis,tyckte inte du passade riktigt på den.
    Instämmer i Grattiset! Håller med Räven om att det såg lite "tamt" ut.
    Ove

  5. #2365
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Våren är på gång!! Transtatistiken 2012 har fått en egen kolumn. Ingen fågel ännu men fågelräknarna är redan i startgroparna. Lägger upp en tråd när vi kommer lite närmare.

    Och Olle är på hugget med vårturen, även det ett vårtecken. Ett ? - hur blir vädret. Måste antingen investera i nytt ställ eller några flaskor impregnering.
    Ove

  6. #2366
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    -22 i morse å rimfrost i skägget, alla Vassberg. Nu gäller de ha tålamod.
    Jan

  7. #2367
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Bara 10 - i dag. Känns som om våren är på g, när det var 21- i går morse.

  8. #2368
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Blir bara bättre: Närmare -20 i gårkväll 13 i morse och under dagen ca -8. Som sagt vi går mot våren.
    Ove

  9. #2369
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Började tro på våren..... Jo, vi var iväg på en sån där pensonärstjosankryssning till Åland. D.v.s vi lade till vid kaj i Mariehamn och sen var det tebax igen. Buss till Stockholm och temperaturen kom upp i +3 redan före Örebro mitt på Söndagen och som bäst fladdrade det upp mot +4 efter Arbåga. Det var då jag började hoppas.

    Men när vi var tillbaka hemma på måndagkväll slängde det omkring flingor i luften och nu har det kommit en dm här. ( Skit alltså!! )
    Ove

  10. #2370
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Var och körde på sjöis i går. Ganska roligt, men har för korta dubb för att kunna rejsa ordentligt.
    Annars var det fint väder med ganska mycket folk på isen. Dom körde ganska friskt ibland. Den värsta bilen jag såg var en Audi som gick som en skållad råtta. Roligast att se var faktiskt gamla folkracebilar med rallydubb. Volvo142or, gamla Oplar och Saabar. På is skall man köra bakhjulsdrivet, det är klart roligare att se. Om det ändå skall vara vinter vill jag gärna ha lite mera snö på småvägarna.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •