Sidan 6 av 9 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 88

Ämne: hondas nya automathojar

  1. #51
    honda500
    Gäst
    Jag blev imponerad av nc700 offroad varianten och som tur var kände jag inga bekymmer med axlarna vilket är lovande. Ser framemot att få provköra bägge automathojar och hoppas att den dyker upp i customutförande.

  2. #52
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Något besviken på Honda,(NC700 S ) hur kan man ställa ut en splitterny "billig"(69900/man-75900/DC) brukshoj som man tänkt vräka ut i stora volymer på marknaden och sedan inte tillåta en provsittning !!! Honan i hushållet vill nog "häva köpet" (inget avtal skrivet, utan bara ett muntligt löfte av säljaren om att få den första han får in) den då hon inte fick prova, och för henne så är känslan enormt viktig, då hon har NOLL erfarenhet. Så nu lutar det tillbaka mot er-6an, vilket inte heller är en tokig cykel, Kawazaki hade däremot en av varje kulör för provsittning.

    På transalpen kommer det nog inte mycket nyheter, då man valt att ställa ut en väl beg. (slitna däck) i lineup´en.
    Men mycket annat trevligt var det, bland annat alla trevliga människor, Det kändes dock som att det är långt ifrån några besöksrekord. rätt lugnt för att vara lördag.
    Senast redigerat av namn den 2012-01-29 klockan 10:25.

  3. #53
    honda500
    Gäst
    Jag håller med dig! Jag sa till honda killarna att jag har åkt till mässan för att testa dessa bägge dessa hojar och sen få höra att man inte får göra det är en besvikelse. Han sa att anledningen till man gör så att man vill att pontentiella kunder ska provsitta hojen hos lokala handlaren. Det är hondas sätt att stödja lokala handlaren. Personligen tycker jag att detta sätt är jävligt irriterande och får en att tänka på andra hojalternativ.

  4. #54
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Det är riktigt dåligt.Det var ju lika med Hondas nya 1200 allroad med,ej för provsittning.Går ju riktigt dåligt för Honda i sverige redan och inte lär det bli något bättre av detta.Min handlare har till och med talat om att ta bort märket ur sortimentet pga att dom är så dåliga på att ta fram något som säljer bra.Kanske händer saker om dom får mycket kritik.

  5. #55
    honda500
    Gäst
    Jag var verkligen missnöjd och ngn mer mässa lär det nog inte bli för min del då varje gång är där så får man antingen inte sitta på hojen eller så har de inte tagit med just den hojen. Klart irriterande.

  6. #56
    honda500
    Gäst
    Är det ngn som kunnat ta reda på vad servicekostanderna är för dessa automathojar?

  7. #57
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Det är nog ingen större skillnad mot någon annan honda.Sedan så kan ju priset variera oerhört beroende på var man handlar

  8. #58
    honda500
    Gäst
    Det har ju sagt att den ska vara billig att serva vad det nu innebär. Första ventilservicen är tydligen vid 24000 km. På min honda kostar det mellan 3-5000 kr.

  9. #59
    honda500
    Gäst
    NC700
    100 mil 1.450 kr
    1200 mil 2.250 kr
    2400 mil 3.300 kr
    Totalt ca: 7.000 kr


    Det är dessa priser som gäller för servicen på honda nc700 +-100 kr. Det var inte så blodigt dyra servicar.

  10. #60
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Det skulle vara väldigt intressant att få veta av en mcmekaniker hur mycket tid som verkligen åtgår vid viss sevice och vad de egentligen gör.
    Sedan är det ju alltid lite skumt med sk. fasta kostnader för vissa jobb.
    Sedan kan man ju ställa tiden i relation till vad det debiteras.
    Tyvärr verkar det som om verkstaden får hjälpa till att dra runt den övriga firman.

Liknande ämnen

  1. Automathojar???
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-12-03, 15:39
  2. Hondas nya automatlåda
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 10:40
  3. Hondas lansering av 2008:orna
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 09:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •