Hej!
Var idag och klämde på biltemas ryggskydd. En liten konstig fråga, men hur ska ett ryggskydd sitta? Hur ska man resonera? Var osäker om jag ska ha large eller medium.
// honda500
Hej!
Var idag och klämde på biltemas ryggskydd. En liten konstig fråga, men hur ska ett ryggskydd sitta? Hur ska man resonera? Var osäker om jag ska ha large eller medium.
// honda500
Ryggskyddet bör ju gå ner så långt att de skyddar svanskotan när man står upp. Då blir de ju så långt att det går mot sadeln då man sitter på hojen. Har man då tvådelat ställ, så sitter det ju bäst utanpå bxorna.
hur långt ska den gå upp mot nacken?
Hittade den här texten:
"Enklast är att man mäter någon centimeter under t-shirtkanten i nacken ner till svanskotan."
Bäst är att prova i butiken.och böja sig lite hit och dit,man känner direkt om det är för långt eller för kort.
skulle tipsa dig om att sätta nån hundring extra på ryggskyddet och köpa något annat än biltemas.
Detta blir riktigt kladdigt varmt på sommarn.
själv köpte jag ett som heter richa vet ej om stavningen är rätt mycket svalt och bekvämt.
Bättre göra något kul idag!än att vänta till i morgon
Min hojsida http://viragomannen.bloggo.nu/category/start
Javisst har ni fler tips på ryggskydd som är godkänt men inte så dyr så får ni gärna tipsa mig!
Petar den i nacken när du sitter ner på hojen eller på annat vis pillar på nacken är den för stor. Jåkes tips är bra.
Själv kör jag med Halvarsson Buckler, med avtagbart tvättbart tyg, justerbar i det oändliga i mitt tycke, har format sig efter min ryggtavla och sitter som gjuten. Fast den var inte så där dyr när jag köpte den, var nog mer introduktionspris när den kom. Bäst i test är den för övrigt.
Senast redigerat av Nina den 2012-02-04 klockan 08:22.
Själv föredrar jag ryggskydd som sitter i en väst med andra skyddsfunktioner. Sitter bra å stadigt, men varmt naturligtvis
Jan
Handelsbodens ryggskydd fick tydligen utmärkta betyg.
Jag använder mitt ryggskydd även till utförsåkning (skidor alltså)!
Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja