Skall försöka komma ut och köra på en sjö till helgen, bara jag slipper vara ensam på den. Börjar man köra upp en liten bana, så växer hornen, så ligger man snart nära gränsen till vurpa. Att halha omkull gör inget, men..........
Körde för några år sedan grabbens KTM 125cc. Gick som bara den med endurodubb. Lyckades få till en high side. Jäklar vad isen är hård.![]()

Svara med citat
Ove
Satt och tittade på TV... På Spåret ... Lärde mig att Daniel Sollander, Linnés lärjunge, är född i Öjebyn och att det är gamla Piteå.
Någon har smygtagit min vardagswiskey så jag fick improvisera lite. Hmm, svart vinbärssaft (ribes nigrum)? Kan det vara något. Enligt bruksanvisning ska den spädas med vatten. Men bruksanvisning är väl bara blaj som vanligt. Bytte ut vatten mot sån där billig färjevodka med samma spädningsgrad för att få vuxendricka. Smakade lite mysko till en början men med viss tillvänjning blev det faktiskt gott + att det ger en ganska trevlig yrsel.

JAA! Bästa svenska idrottsprestation på 76 år!! Victoria Helgesson kom 5;a! och syrran hennes kom på 10;e plats. 
Jag tackar er, Smålänningar och Östgötar, för att ni tar emot det mesta av stormar, snö och skitväder innan det kommer till mina bygder. Men kylan börjar komma nu och det finns väl även risk för att det ska snöa en del framöver. Men hittills har det varit en snöfattig vinter och om en månad kan vi nog börja ana vår i luften. Hoppas jag!