Sidan 233 av 548 FörstaFörsta ... 133183223231232233234235243283333 ... SistaSista
Resultat 2 321 till 2 330 av 5473

Ämne: 60+

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Sydöstra småland å blekinge kan det finnas vägvisare
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Vägvisare finns i Bohuslän med
    Simen
    OK gubbar: Vem ordnar Majturen i år? Olle fixade med allt 2011.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Kommit till några gubbar på trakten som skaffat sig 400-kubikare av 80-talsmodell. Ska försöka att lura med dom på våra möten, ska nog gå att få dom intresserade av mer än köra ärenden.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Får hem hojen i morgon så snart skall jag kunna prova om ryggen håller. Sedan är det bara att sikta in sig på vintervägar med våren i sikte.
    Vi hat ju några turer att se fram mot.
    Vårturen här i Värmland i April, Trandansen och så Majturen.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Bilproblem ... med Skodan!

Laddningslampan lyser när jag kör, ungefär "halvljus" går den ner till när jag varvar lite. Var inne på verkstad och han, meken, snackade om något som liknade diod (kan vara så att han sa idiot för det passar in på mig när det gäller elektronik ).

Nåja, Bilen kan köras för det laddar iallafall litegrann och det får väl bli lite laddning per sladd emellanåt tills jag får lämna in bilen. Då blir det en nu ljuddämpare och lite annat som ska fixas. Sen är hon som ny, den gamla.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Vann inte - då får man betala. Vaddå? Jo till Mässan.

Två biljetter, till sonen och mig själv. Vi ska åka dit på Fredagen. Ska bli kul, mest för att se om man träffar några kamrater i hojvärlden. Men det är klart att jag ska lukta på lite nyhoj också.

Man kanske skulle skylta upp med en Hojenlogga för att se om någon ny bekantskap reagerar? Annars är jag lätt att känna igen - ful, med mustasch och hatt. (slutat med utseende och kör med signalement istället)
    Ove

Jag får väll lämna ett signalement jag med, flintis (nästan) och med en svart MCK Röde Orm tröja. Det vore kul att få se någon från forumet i verkliga livet.
    Jan-Olov

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Wink

Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vann inte - då får man betala. Vaddå? Jo till Mässan.

Två biljetter, till sonen och mig själv. Vi ska åka dit på Fredagen. Ska bli kul, mest för att se om man träffar några kamrater i hojvärlden. Men det är klart att jag ska lukta på lite nyhoj också.

Man kanske skulle skylta upp med en Hojenlogga för att se om någon ny bekantskap reagerar? Annars är jag lätt att känna igen - ful, med mustasch och hatt. (slutat med utseende och kör med signalement istället)
    Föreslår 60+ väst
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag får väll lämna ett signalement jag med, flintis (nästan) och med en svart MCK Röde Orm tröja. Det vore kul att få se någon från forumet i verkliga livet.
    Instämmer! Vilken dag är du där?

Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Föreslår 60+ väst
    Liiiiiiiiiiiiiite svettigt med alla kläder. Kan det räcka med Hojenloggan och ev. ett 60+ i hattremmen?
    Ove

På lördagen, vi kommer ca. 10,30 och åker hem vi 15 tiden. Vore kul att ses.
    Jan-Olov

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    På lördagen, vi kommer ca. 10,30 och åker hem vi 15 tiden. Vore kul att ses.
    Ajfan! Då åkte jag hem dagen före = Fredag. Men du får väl komma till något av våra möten Tranor, Majtur eller något. Som sagt - det vore kul att ses.

Kan berätta att Röde Orm har sina rötter i Gullspång. Frans G. Bengsson själv är död men det finns ett litet museum till hans och Röde Orms minne
    Ove

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •