Sidan 226 av 548 FörstaFörsta ... 126176216224225226227228236276326 ... SistaSista
Resultat 2 251 till 2 260 av 5473

Ämne: 60+

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Trist väder här i södra värmland så här dan före. Skall passa på att åka en sväng och titta på det nästan vårlika väder som råder nu.
    Kan i allafall tänka på de pengar som sparas i jämförelse med förra årets elräkningar. Visst kan det bli kallt ännu, men inte lika länge som de två senaste vintrarna. Då funderade jag på att kapa svansen på katten för det tog så lång tid för den att komma ut genom dörren. Råkade klämma den en gång, så sedan gick det fortare.

EN GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR ÖNSKAS ER ALLA.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Gråtrist väder här också. Spelar inte så stor roll för det blir ändå inget utomhusliv i helgen. Hört att det ska bli riktigt varmt framåt i veckan. Om det kommer en regnskur först som tvättar vägarna kanske man kan köra en runda.

Men tills dess: God Jul alla!
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Var ute och åkte en 20-mila tur på småvägarna i dag. Snön har precis smält så det var både blankis på sina håll och mjukt grus på andra. Blött och skitigt. Toppenvägar alltså. Lite dimma och regn gjorde inte det hela sämre. Ca 5-7 grader varmt.
    Som jag tidigare sagt. Dubba hojen så kan du köra när du vill utan att behöva skylla på vädret eller underlaget. Det är ju klart att kylan sätter begränsningar.
    Hade tänkt byta hoj, men nu vet jag ej. Den som jag har nu, går ju så jäkla bra. Helrenoverad framgaffel förra året och har en motor som bara gått drygt 3000 mil liggandes i reserv.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Julafton. Efter att ha bantat ner jullunchen genom åren så återstår bara det vi hade i år.

Jag stod för den varma delen: Jansons frestelse, ungsomelett med kantarellstuvning, kokt potatis, rödkål, brysselkål, gammaldags revben, dopp i gryta, köttbullar, grynkorv och prinskorv.
    Kalla delen skötte min hustru: Julskinkan. syltan, sillsallat, rödbetssallad, sill 3 sorter, bröd minst 5 varianter, pastej, senap, ett antal ostar varav en röd och en massa annat.

Hur många var vi till bords, gissa! Nej vi var inte 40 personer, vi var bara 8 + en liten i grötåldern. Harrejösses va rester det blir varje jul, men tradition ska ju följas. Nänä -som vanligt ska vi ha mindre julbord nästa år.

Nu skall det bli kvällsmat - en kopp te!
    Ove

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Thumbs up

Här i småland bantas inte. Vi äter så gubbamagen blir rund å fin.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Här i småland bantas inte. Vi äter så gubbamagen blir rund å fin.
    Jodu" Ingen hud som rynkar sig på magen här heller! Men idag blev det vilodag från fläsket - dragonkryddad fiskgratäng......

Önskelistan fungerade inte för mig för inte fasen stod det någon sidvagnshoj under granen!!!! Blir väl att köpa en trisslott -> vinna -> köpa själv.
    Ove

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Talking

Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jodu" Ingen hud som rynkar sig på magen här heller! Men idag blev det vilodag från fläsket - dragonkryddad fiskgratäng......

Önskelistan fungerade inte för mig för inte fasen stod det någon sidvagnshoj under granen!!!! Blir väl att köpa en trisslott -> vinna -> köpa själv.
    Besvärlig sidovagnsnoja du drabbats av. Fråga på apoteket efter antipiller.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Hej på er gubbar, så här efter jul. Att drabbas av olika nojor gör vi väl lite till mans då och då.
    Har också funderat på en trehjuling.
    Funderar på hur en hoj med sidovagn uppför sig om man kan luta hojen. Borde vara ganska enkelt att ordna tycker jag. Frågan är om väghållningen förbättras eller inte.
    Det här med julmat. Blir mättnadskänslan för hög får man väl lugna sig en stund.

Plockade av plasten på hojen idag för att laga lite småskvanker här och var. Märks att den varit med några år. Den är en 93:a som fått fara fram överallt där det gått och ibland har det inte gått.
    Skall lacka om den i en helt annan kulör. Billigare än att byta hoj.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Besvärlig sidovagnsnoja du drabbats av. Fråga på apoteket efter antipiller.
    Näddu! Inga piller! Håller på med gruvarbete och det kan leda fram till något så småningom. Vet sen tidigare att om man inte har ett tjockt lager på kistbotten så fär man tänka sig för innan man köper något udda. Lätt att skaffa sig men kan vara attan så svårt att bli av med, ungefär som vissa åkommor - typ AIDS.

Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hej på er gubbar, så här efter jul. Att drabbas av olika nojor gör vi väl lite till mans då och då.
    Har också funderat på en trehjuling.
    Funderar på hur en hoj med sidovagn uppför sig om man kan luta hojen. Borde vara ganska enkelt att ordna tycker jag. Frågan är om väghållningen förbättras eller inte.
    Som jag sagt tidigare: Man ska inte prova något som man inte ska köpa. Man får habegär. Vi får väl spåna och lägga upp lite planer för trehjulsexpeditioner i framtiden.

Plockade av plasten på hojen idag för att laga lite småskvanker här och var. Märks att den varit med några år. Den är en 93:a som fått fara fram överallt där det gått och ibland har det inte gått.
    Skall lacka om den i en helt annan kulör. Billigare än att byta hoj.
    Med ny färg blir det en ny hoj.
    Ove

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Thumbs up

Fint hojväder. ca 10 mil på småvägar. +9 å sol. Härlig hjul.
    Jan

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •