Sidan 220 av 548 FörstaFörsta ... 120170210218219220221222230270320 ... SistaSista
Resultat 2 191 till 2 200 av 5473

Ämne: 60+

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hmm. Spanien är nog bättre,lättare språk å fina hojvägar till Granada å Alhambra. Men hyttepriset är vesentligt.
    Jajjamen, håller med om allt! Det finns en massa väg och små byar i bergen som vore värt att undersöka. Är det dyrt att hyra hij på plats annars blir det vinterkörning genom alperna och det skulle jag nog dra mig för med en j - a massa semesterpackning.

Sigrid fick komma under tak idag för hon var helt täckt med vitt glitter. Ganska snyggt men inte körvänligt att sitta i rimfrost.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Verkar som om vädergudarna äe på vår sida än så länge i allafall. Förra året vid den här tiden var det ju kallt med snö här och var . Verkar bli fint hojväder till helgen, så vi skall nog försöka ta en ordentlig tur på småvägarna i västra Värmland.
    Tyvärr verkar det inte finnas några medlemmar på Hojen i närheten som vill åka grusvägar.
    Jag kör ju inte bara grus utan det blir ju mycket blandat. Med en Transalp kör jag ju i princip överallt utom endurospår.
    han närmar sig

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Grus eller inte - funderar på vart en massa Hojenmedlemar tagit vägen, bl.a. gänget från 08 med omnejd som höll igång ganska friskt tidigare men som nu inte syns alls. Lite avslaget på forumet.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Vänta bara tills hojarna är färdigputsade och servade och våren är på gång, då vaknar dom.
    först och en massamed tillhörande

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Satt och kollade på en webkamera som är utplacerad på 5600 möh. med utsikt mot Mt. Everst. Då är det ju fortfarande över 3 km till toppen. Att över huvudtaget försöka att ge sig på att bestiga denna topp kräver väldigt mycket.
    Vi andra får nog hålla oss till en lite mindre tur emellanåt.
    han kan nog ta renarna dit

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Satt och kollade på en webkamera som är utplacerad på 5600 möh. med utsikt mot Mt. Everst. Då är det ju fortfarande över 3 km till toppen. Att över huvudtaget försöka att ge sig på att bestiga denna topp kräver väldigt mycket.
    Vi andra får nog hålla oss till en lite mindre tur emellanåt.
    han kan nog ta renarna dit
    Med den trafik som det är upp till den toppen vore det väl snart läge att få upp en ordentlig lift.

Ingen klättring för mig och dåligt med hoja blir det också pga tidsbrist. Har varit på barndop och sen jag kom hem igen passar jag Ture som är tax här på orten. Bra att ha en lånehund ibland så att man inte glömmer varför man inte skaffat husdjur.
    Ove

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Thumbs up

Eftermiddagstem+10 underbar hojtempratur 20-11. Bara att passa på att njuta på hojen å glömma julpysslet.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Eftermiddagstem+10 underbar hojtempratur 20-11. Bara att passa på att njuta på hojen å glömma julpysslet.
    Olika grader av regn så gott som hela dagen. Dessutom har det tillkommit nån ny j -a gegga på vägarna som är ännu värre än det vanliga gamla salteländet, svart och kletigt.

Man började experimentera med rensaltning i början 60-talet och har inte kommit fram till nånting vettigt på 50 år. Undrar vaffan?
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    jäklar

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    jäklar
    Instämmer - jäklar! Jag är helt omringad av saltvägar. Men det finns en lantbrukare en halvmil bort som har en kotunnel, undrar om man kunde leta sig fram till osaltat via den?
    Ove

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •