Mörkerkörning i november?Dimma som jag inte sett maken till sen jag åkte skidor i molnen. Kvällsturen längs Göta kanal och genom våtmarker bjöd verkligen på dålig sikt. jag såg inte så långt som till nästa snöstake när det var som värst och visiret blev helfullt med vatten och fick vara uppe. Kunde lika gärna kört moppe idag, det hade gått lika fort.
Ove
Lika grått som när vi körde över Jotunheimen i somras och molnen gick ovanligt lågt denna dag. Sedan då vi kom under molnen neråt Beito, så blev det naturligvis regn. Men efter att käkat lite onyttigheter på mcdonald i Hamar så blev det lite bättre väder.
Just nu är det frost i gräset och verkar vara frost i luften också med en jäkla dimma.
Vemod i luften. Hösten är här men det har varit bra värme länge ändå. förra året var det väl snö så här dags.
Ute är det dimma. Tranor och gäss drar förbi tutande och trumpetande. Undrar hur dom navigerar för dom kan knappast se något av marken genom dimman.
Vill inte - men måste förbereda för en kommande snöperiod. Fixa golv att ställa snöslunga på och se till att Sigrid kan få stå under tak.
Kanske man så småningom får fundera på att göra som pippina, övervintra söderut?
Ove
Som tur är för jag dagbok när jag jobbar. Jobbar ju deltid numera. kollade när det blev vinter 2010. Lördagen den 20 Nov. gjorde jag ett murningsjobb bakom plastskydd och med värmefläkt . Utanför rådde flera minusgrader och snöstorm. Vintern kommer nog i år också, men vi får väl vara tacksamma för den ovanligt milda hösten.
Undrar om jag kommer att hinna få på snökedjorna på traktorn innan det börjar snöa eller om de blir som det brukar. Att stå i kylan och pula med dessa tunga kedjor.
Man brukar ju skratta åt engelsmännen över att de alltid blir överraskade av att det blir vinter varje år, men..........
Skall vara ledig några dagar i veckan som kommer. Skall försöka hinna med en ordentlig tur då.
snart kommer han