Sidan 219 av 548 FörstaFörsta ... 119169209217218219220221229269319 ... SistaSista
Resultat 2 181 till 2 190 av 5473

Ämne: 60+

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Talking

Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag gjorde också en konstig tripp idag. Enkel resa är det 6mil, men när jag var hemma så visade mätaren 12 mil. grusvägarna har torkat upp lite grann och var inte lika roliga som förra vecka då de var mjukare och alltså gav trevligare fäste för grova däck.
    Bytte olja i hojen för ett tag sedan. Hade tidigare en delsyntetolja, men gått tillbaka till vanlig mineralolja.
    Mycket konstigt, men förut drog hojen vid en dags hård körning ca o,5 liter, men nu verkar den inte vilja ha någon olja alls. Mycket mysko.
    Jag som köpt en motor för att ha som reserv.
    han kanske kom för tidigt?
    Har ju sagt åt dig Olle att inte hälla i sån syntetskit
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag som köpt en motor för att ha som reserv.
    han kanske kom för tidigt?
    Jaha....hmmm... Finns nog inget annat att göra nu när du inte får användning av reservmotorn - du får köpa en utan motor så har du en hoj till.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Mörkerkörning i november? Dimma som jag inte sett maken till sen jag åkte skidor i molnen. Kvällsturen längs Göta kanal och genom våtmarker bjöd verkligen på dålig sikt. jag såg inte så långt som till nästa snöstake när det var som värst och visiret blev helfullt med vatten och fick vara uppe. Kunde lika gärna kört moppe idag, det hade gått lika fort.
    Ove

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Talking

Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Mörkerkörning i november? Dimma som jag inte sett maken till sen jag åkte skidor i molnen. Kvällsturen längs Göta kanal och genom våtmarker bjöd verkligen på dålig sikt. jag såg inte så långt som till nästa snöstake när det var som värst och visiret blev helfullt med vatten och fick vara uppe. Kunde lika gärna kört moppe idag, det hade gått lika fort.
    Livet är grått
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Lika grått som när vi körde över Jotunheimen i somras och molnen gick ovanligt lågt denna dag. Sedan då vi kom under molnen neråt Beito, så blev det naturligvis regn. Men efter att käkat lite onyttigheter på mcdonald i Hamar så blev det lite bättre väder.
    Just nu är det frost i gräset och verkar vara frost i luften också med en jäkla dimma.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Vemod i luften. Hösten är här men det har varit bra värme länge ändå. förra året var det väl snö så här dags.

Ute är det dimma. Tranor och gäss drar förbi tutande och trumpetande. Undrar hur dom navigerar för dom kan knappast se något av marken genom dimman.

Vill inte - men måste förbereda för en kommande snöperiod. Fixa golv att ställa snöslunga på och se till att Sigrid kan få stå under tak.

Kanske man så småningom får fundera på att göra som pippina, övervintra söderut?
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Som tur är för jag dagbok när jag jobbar. Jobbar ju deltid numera. kollade när det blev vinter 2010. Lördagen den 20 Nov. gjorde jag ett murningsjobb bakom plastskydd och med värmefläkt . Utanför rådde flera minusgrader och snöstorm. Vintern kommer nog i år också, men vi får väl vara tacksamma för den ovanligt milda hösten.
    Undrar om jag kommer att hinna få på snökedjorna på traktorn innan det börjar snöa eller om de blir som det brukar. Att stå i kylan och pula med dessa tunga kedjor.
    Man brukar ju skratta åt engelsmännen över att de alltid blir överraskade av att det blir vinter varje år, men..........
    Skall vara ledig några dagar i veckan som kommer. Skall försöka hinna med en ordentlig tur då.
    snart kommer han

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Talking

Vemod i luften. Hösten är här men det har varit bra värme länge ändå. förra året var det väl snö så här dags.

Ute är det dimma. Tranor och gäss drar förbi tutande och trumpetande. Undrar hur dom navigerar för dom kan knappast se något av marken genom dimman.

Vill inte - men måste förbereda för en kommande snöperiod. Fixa golv att ställa snöslunga på och se till att Sigrid kan få stå under tak.

Kanske man så småningom får fundera på att göra som pippina, övervintra söderut?
    Undrar om det fins billiga hytte att köpa i grekland nu?
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Undrar om det fins billiga hytte att köpa i grekland nu?
    Skulle kanske gå? Italien eller Spanien? Solkusten söder om Sierra Nevada. Aldrig snö nere vid havet och vill man åka skidor finns det möjligheter bara en liten bit bort. Fan va de verkar vettigt just nu.
    Ove

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Talking

Skulle kanske gå? Italien eller Spanien? Solkusten söder om Sierra Nevada. Aldrig snö nere vid havet och vill man åka skidor finns det möjligheter bara en liten bit bort. Fan va de verkar vettigt just nu.
    Hmm. Spanien är nog bättre,lättare språk å fina hojvägar till Granada å Alhambra. Men hyttepriset är vesentligt.
    Jan

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •