Sidan 218 av 548 FörstaFörsta ... 118168208216217218219220228268318 ... SistaSista
Resultat 2 171 till 2 180 av 5473

Ämne: 60+

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Mmmm, skymningen kommer tidigt nu. I går ägnade jag mig åt naturens färgskalesafari. Bokskogens klara roströda va nog vinnaren. Sirköns boktunnlar i höstskrud går inte att beskriva. En aspalè, där vägen va täckt av 15 cm gula löv, lurigt men vackert. Glömde nästan att temp. va +13 första nov.
    Jag var också i bokskogen igår och kan bara instämma att höstfärgerna är otroligt intensiva. Jag fick gå för min del för man får inte köra i våran lilla bokskog. (Två nitroglycerindrivna gubbar på expedition till fots ... jösses! ) Ekorna kom ur sjön och är vintertäckta. Skönt att den biten är klar innan det blivit is i dom.
    Ove

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Talking

Ojoj, i dag får man ha pannlampa hela dagen.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ojoj, i dag får man ha pannlampa hela dagen.
    Inga såna problem här. Tänkte ta hem lite mjölk för att göra lite ost tillsammans med ett par kamrater. Räknat har jag aldrig kunnat, men att det kan bli så inni h"#¤%& -e fel trodde jag inte var möjligt. Tog hem 10 liter som visade sig vara 30 liter.

Nåja - bara att jobba på.
    Ove

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Talking

Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Inga såna problem här. Tänkte ta hem lite mjölk för att göra lite ost tillsammans med ett par kamrater. Räknat har jag aldrig kunnat, men att det kan bli så inni h"#¤%& -e fel trodde jag inte var möjligt. Tog hem 10 liter som visade sig vara 30 liter.

Nåja - bara att jobba på.
    Haha, konstiga hobbys ni har
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Haha, konstiga hobbys ni har
    Nja vet inte det. Lite slowfood du vet. Bara det att nu blev det på direkten ca 25 liter vassla som räcker till att baka 200 stora brödkakor + en jädra massa haloumiost. Osten kommer att krympa lite men det blir ännu mera vassla. Funderar på att leasa en gris.
    Ove

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Thumbs up

Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nja vet inte det. Lite slowfood du vet. Bara det att nu blev det på direkten ca 25 liter vassla som räcker till att baka 200 stora brödkakor + en jädra massa haloumiost. Osten kommer att krympa lite men det blir ännu mera vassla. Funderar på att leasa en gris.
    Du menar man fixar julskinkan om man ystar. Hmmmm
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Du menar man fixar julskinkan om man ystar. Hmmmm
    ett annat ord i det fallet är ju återanvändning.
    snart är grötätaren här

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    ett annat ord i det fallet är ju återanvändning.
    snart är grötätaren här
    Men hör ni gubbar! Man ska ju leva så sunt som möjligt. Vin, kvinnor och sång? Nja - vin är gott och jag är gift och har inte tänkt ändra på det men jag har iallafall slutat i kören.

Det man tillverkar själv kan man hålla fritt från onyttiga tillsatser och det gäller både vin, ost och gris. Det är nog en bra grej att tillverka själv och jag står ju hellre i köket än i garaget.

Idag har jag varit till skogs för att skaffa älgstek men det går nog fortare att föda upp gris.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Gjorde en sväng till sta´n idaq efter att det varit stillestånd nästan en vecka p.g.a. sorger och bedrövelse men även några glädjeämnen. Knappt 2 mil dit och sen hem igen = ca 11 mil.

Jag var bl.a. inne på gottaffären och köpte några flaskor förädlade fruktsafter och stoppade i topboxen. På hemvägen blev det lite se sig omkring och på ett ställe gasade jag på lite extra för att få luft under hjulen och landade med ett gôtt tryck i fjädringen.

Stannar bakom knuten, nyluftad och fin, och öppnar boxen. Det luktar mysko och verkar fuktigt? Jäklar! - en flaska har givit upp och läckt ut allt innehåll i boxen. Som tur var den billigaste men ändå ett gott vin, Ruppertsberger.

Skit samma - boxen skulle ändå städas men jag hade inte tänkt att den skulle bada i vin...
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Jag gjorde också en konstig tripp idag. Enkel resa är det 6mil, men när jag var hemma så visade mätaren 18 mil. grusvägarna har torkat upp lite grann och var inte lika roliga som förra vecka då de var mjukare och alltså gav trevligare fäste för grova däck.
    Bytte olja i hojen för ett tag sedan. Hade tidigare en delsyntetolja, men gått tillbaka till vanlig mineralolja.
    Mycket konstigt, men förut drog hojen vid en dags hård körning ca o,5 liter, men nu verkar den inte vilja ha någon olja alls. Mycket mysko.
    Jag som köpt en motor för att ha som reserv.
    han kanske kom för tidigt?
    Senast redigerat av Olle Å den 2011-11-09 klockan 09:05. Anledning: xx

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •