Sidan 212 av 548 FörstaFörsta ... 112162202210211212213214222262312 ... SistaSista
Resultat 2 111 till 2 120 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2111
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tur i alla fall att vi 60+ orkar hålla igång mc-Sverige i väntan på varmare tider.

    Om detta fortsätter så får han inga problem med glidet.

  2. #2112
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tur i alla fall att vi 60+ orkar hålla igång mc-Sverige i väntan på varmare tider.
    Men det var lite rörelse igår. I MC-affären var det några herrar i 20+ åldern som undersökte enduromaskiner och även några medelålders, 35+;are, som funderade på att byta. Sen, ute på vägen, mötte vi faktiskt några glidare som kom från Älgaråshållet mot Undenäs och dom vinkade glatt.

    Några EU-moppar brukar jag se var gång jag är ute och dom är jag lite extra noga att vinka åt för det är dom som kör MC om något år( hoppas jag ).
    Ove

  3. #2113
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tur i alla fall att vi 60+ orkar hålla igång mc-Sverige i väntan på varmare tider.
    Jag ser fram mot att vara ledig på dagarna för på kvällen räcker inte orken som tidigare.
    Jan-Olov

  4. #2114
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag ser fram mot att vara ledig på dagarna för på kvällen räcker inte orken som tidigare.
    Jaa du Jan-Olov. Visst märker man av att man blivit lite äldre och inte orkar så mycket som tidigare, men förhoppningsvis så får man ju kanske tänka lite mera i kvalité i stället. I stället för att fara iväg på en grusbusrunda på 30 mil på en dag , så kanske man får nöja sig med 20.
    Kanske man får utesluta busandet till att bara åka runt på diverse vägar och bara trivas.
    Sedan en annan sak, men tål ju inte en smäll lika bra längre. Får jag en smäll nu så sitter den i, i en vecka. Tidigare blev man ju bara lite stel dagen efter. Man får ju dra ner tempot lite grann. En annan sak jag märkt och det är att det är svårare att hålla full koncetration vid lång tids snabb gruskörning. Talar nu om flera tmmars körning.
    Man måste ju tyvärr inse sin begränsning och köra därefter, men ibland kanske man glömmer bort sig.

    han är snart på g.

  5. #2115
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag ser fram mot att vara ledig på dagarna för på kvällen räcker inte orken som tidigare.
    Rätt som du säger. Man orkar inte strapatser på samma sätt som man en gång gjorde. Kvällskörningar är lite besvärligare för mörkerseendet avtar och man tänker mer på vilt som kan komma upp på vägen i skymningen.

    Det är som Olle säger att om man åker på smällar så skadar man sig mer än vad man gjorde som ung så det finns anledning att vara lite försiktig. Men bara lagom försiktig annars blir det tråkigt.

    Funderar ibland: Hur tusan hann man med att jobba?
    Ove

  6. #2116
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Men va tusan!!! jag jobar enn. Och har endå tid at åka hoj???


    ________________
    Simen

  7. #2117
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Men va tusan!!! jag jobar enn. Och har endå tid at åka hoj???


    ________________
    Simen
    Nämen! Har du plockat ut hojen igen?
    Ove

  8. #2118
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Rätt som du säger. Man orkar inte strapatser på samma sätt som man en gång gjorde. Kvällskörningar är lite besvärligare för mörkerseendet avtar och man tänker mer på vilt som kan komma upp på vägen i skymningen.

    Det är som Olle säger att om man åker på smällar så skadar man sig mer än vad man gjorde som ung så det finns anledning att vara lite försiktig. Men bara lagom försiktig annars blir det tråkigt.

    Funderar ibland: Hur tusan hann man med att jobba?
    Planering Ove, först jaga älg till de blir avfrostat sen köra lite hoj.
    Jan

  9. #2119
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Varit ledig från älgjakt för att köra hoj. Morgonen va kritvit å -3, middagstid +9 å strålande sol. Härlig dag. Träffade ett gäng från FMCK som letade små grus å asfaltsvägar i området, visade lite av mina favoriter.
    Jan

  10. #2120
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Varit ledig från älgjakt för att köra hoj. Morgonen va kritvit å -3, middagstid +9 å strålande sol. Härlig dag. Träffade ett gäng från FMCK som letade små grus å asfaltsvägar i området, visade lite av mina favoriter.
    Inget kört idag för lilla barnbarnet var på besök och hon har högst prioritet . 8 månader snart och tiden bara rinner iväg och hon blir större och kuligare för var gång man ser henne.

    Blir inte kört dom närmaste tre dagarna heller för dom är inbokade, men det verkar bli fint i slutet av veckan. Får se till att skaka dammet ur pälsen då för det börja falla salt över vägarna när som helst så det gäller att passa på. Det kan ju bli en sån där långvinter igen.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •