Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Bmw k1600gt

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Ja, bra med folk som provkör. Två frågor till er:

    1) Hur var balansen med Bumsen i låga farter jmfrt med vingen. Den gamla k1200Lt lär vara toppftung utav bara den och att tappa den då och då hör nästan till, enligt andra forum

    2) Hur kändes transmissionen? Var det mycket slack i drivlinan tex. Hondan är ju en dröm i det avseendet. Min GT har lite väl mycket slack, anser jag personligen, men den är ju GULD i övrigt och man lär sig hantera slacket och klonkandet med tiden

    Jo, k modellerna rör sig när man vrider på rullen.... 0-100 3 sek and then take off... 12/13 GT är dessutom nertrimmade...
    En annan sak som imponerar är bromsarna, väghållningen (bra däck: pilot road 2 gör oerhört mycket) och den fina belysningen. Kör man på natten så lyser den ju upp vägen så att man är på väg att ta på sig solbrillorna och spättan byter om till bikini...
    BMW:n tyckte jag helt klart var lite jobbigare pga högre tyngdpunkt och att jag är ganska kort (173 cm) Vingen sitter man ju väldigt lågt på,det är väl därför en och annan tjej har valt att köra vinge.Det är lite märkligt att BMW inte gör mer behagliga växellådor,men som sagts så vänjer man sig.Bromsarna på tysken skulle jag gärna haft på min Honda,riktigt bra tyckte jag.Däremot tyckte Maud att det var svårt att få grepp om åkhandtagen där bak (Det är ju för det mesta där bak man åker)
    Det kändes lite konstigt att gasen var så lätt,men man är van vid vajer så detta är förstås en sak man vänjer sig vid.

  2. #12
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    BMW:n tyckte jag helt klart var lite jobbigare pga högre tyngdpunkt och att jag är ganska kort (173 cm) Vingen sitter man ju väldigt lågt på,det är väl därför en och annan tjej har valt att köra vinge.Det är lite märkligt att BMW inte gör mer behagliga växellådor,men som sagts så vänjer man sig.Bromsarna på tysken skulle jag gärna haft på min Honda,riktigt bra tyckte jag.Däremot tyckte Maud att det var svårt att få grepp om åkhandtagen där bak (Det är ju för det mesta där bak man åker)
    Det kändes lite konstigt att gasen var så lätt,men man är van vid vajer så detta är förstås en sak man vänjer sig vid.
    Jag tyckte Bmw ,n kändes rätt lätt(1.80) och sedan finns det ju lite glapp i transmisionen ,men det tycker jag alla bmw har,men man är väl van vid min xtz som har 0 glapp.Sedan tycker jag den borde röra på sig mer pga sexa,men den är ju inte nå snabbare än yamaha Fjr eller Kawa Gtr.och dom gör ju 0-100 på runt 3sek,även min.Men det är ju ett grymt vrid i Bmw och sedan snygg,vilket är mycket viktigt

  3. #13
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Sedan tycker jag den borde röra på sig mer pga sexa,men den är ju inte nå snabbare än yamaha Fjr eller Kawa Gtr.och dom gör ju 0-100 på runt 3sek,även min.Men det är ju ett grymt vrid i Bmw och sedan snygg,vilket är mycket viktigt
    Ha, ha jasså är den inte snabbare i axet? Vill ju helst att det ska gå på max två sekunder. Det är ju så väldigt ofta man utnyttjar just den effekten.... Tur att den är snygg i alla fall....
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #14
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Ha, ha jasså är den inte snabbare i axet? Vill ju helst att det ska gå på max två sekunder. Det är ju så väldigt ofta man utnyttjar just den effekten.... Tur att den är snygg i alla fall....
    Detta är oerhört viktigt.....
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  5. #15
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Detta är oerhört viktigt.....
    Är väl inte så noga,tur att det inte var jag som tog upp det

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •