Jo jag känner till det, men då är det absolut inte kul! Men jag menar att utflykerna på dom små vägarna och stigarna berikar tillvaron. Med två hjul efter varandra kommer man till ställen som man inte när med fyra hjul och dom vill jag inte vara utan
(Sen vore det ingen nackdel att ha en större förmåga att hantera hojen än vad jag kan prestera för då jäklar...)
Ove
Nu är Olle på väg mot värmland igen. Trots fredagens regnväder besöktes dom flesta planerade målen i småland.
Jätsbergs ladugård från 1820 tal,sirkön, bilkyrkogården, bautastenmurar å utvandrabygden. Småvägsnätet både grus å asfalt tycktes uppskattas av nyblivna 70åringen,trots vädret inte va de bästa.
Tack Olle för fin samvaro å hojkörning både i värmland å småland
Jan
I dag har jag provat å köre vilse men klarade inte, dom vägera jag tok havnade alla på ställer jag hadde varit förut Men jag fikk iallafall prova några km med grusväg å det gikk jo jättebra.
Om du kommer hit så kan du få låna en offroadhoj av mig ,så kan du få prova på både att bli vilsen och känna lite grusvägar i ett lungt tempo om du vill. Om du känner några andra som vill åka grusväg i ett otroligt fint och omväxlande område så hör av dig.
Tidpunkten är perfekt nu, när de flesta myggor och turister har försvunnit. Största problemet är ju husbilarna vars förare inte har några som helst begrepp om var de inte skall köra och dessutom tror att deras bil tar upp hela vägen och inte törs hålla ut mot dikeskanten.