Med Klarkner som "garant" kan det bara vara plånboken som hindrar.
Moto-Speed är en bra skola för trollkarlar.
Med Klarkner som "garant" kan det bara vara plånboken som hindrar.
Moto-Speed är en bra skola för trollkarlar.
20-25hk be att få se dom siffrorna när du är med när dom bänkar.Var själv med när kompisen körde sin varadero i bänk hos en firma som sysslar med dragracing med mc. Vi monterade gpr dämpare,kn filter,powercomander.inte 1hk extra men flackare vridkurva.Ska man trimma med effekt så måste man göra ingrepp i motorn.Men det är ju klart att så länge kunden tror det så säljer det.
Bra ett slipon gör 2-3hk. Ett slipon, power commander 3 och mapping +21hk vid 7500 varv;
http://www.avamc.se/produkter/produc...-och-mappning/
Och jag har absolut ingen koll på sånt här. Men i alla forum jag har läst så har folk fått en helt annan hoj som både går snabbare och mjukare, vore ju konstigt om alla firmor plus privatpersoner ljuger :-/
Tron kan försätta berg säger dom! Det stämmer nog i detta fallet.
"Inkörningsolja???) Finns en del muppar som tror det är bättre att köra in hojen med mineralolja, kan inte riktigt få till det! En modern syntetolja är ju det absolut bästa du kan hälla på.
Har läst tester som säger att Slipondämpare tom. sänker effekten! Att tro det ska ge 20-25 hk är väldigt optimistiskt. Men som sagt "Tron kan försätta berg" Kanske du får en hoj som är mer körbar.
Put something nice between your legs, Street Triple.
Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!
Inte enbart ett slipon, utan power commander och ordentlig mapping. Titta på länken ovanför och läs i andra forum. Jag har själv ingen erfarenhet, men det vore ju konstigt om alla ljuger som sagt...
Och enligt oljan så sa försäljaren på Johans Mc i Göteborg att det var en specialolja i som skulle "slipa" alla delar, och efter 100 mil så byts den ut mot "riktig" olja....men vad vet jag...
Put something nice between your legs, Street Triple.
Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!
Driver du med mig?
Power commander är ju jättestort! Om det nu hade vart en bluff så hade väl det kommit fram för längesen!
Du menar alltså att alla effektkurvor man kan läsa om och titta på på youtube t.e.x är fake bara? att den blir bränslesnålare? får ett jämnare drag över hela registret? allt är bara ljug? tror inte dom hade överlevt så länge då....
Power Commander eller Dynojet är absolut ingen bluff.
Det är mycket sällan en fabriksmotor ger optimalt med effekt.
Men 20-25 hk extra ska man nog inte räkna med även om det kan stämma på vissa motorer.
Så får man så mycket som 25 hk så har fabriken gjort ett väldigt dåligt jobb tycker jag.
Det är ju bara å snegla på alla som "chippar" bilar... PC är ju ungefär samma sak.
Har man sen en turbo så kan man i princip öka turbotrycket tills den exploderar och där nånstans strax innan den small så har man ganska många extra hk.... men grejorna ska ju helst hålla ett tag med....
Senast redigerat av Freda den 2011-06-18 klockan 19:03.