Jag går i funderingarna på att skaffa en ny hoj istället för den jag har. Just nu har jag en Bonneville Triumph T100 -09.
http://www.triumph.co.uk/images/T100_2009_510x347.jpg
Det är min första hoj och jag har haft den sen förra sommaren. Jag tycker den är hur go som helst, jag behöver inte mer acc, och det den vackraste hojen jag lagt ögonen på.
Men, den är ju inte så bekväm på längre turer.. Jag bor i Sthlm och mycket därför jag ville ha en lite mindre, smidig hoj. Men nu är jag helt enkelt inne på en med lite mer komfort för både mig och medpassagerare. I alla fall så att man kan köra ett par timmar utan att direkt få ont i ländryggen..
Det är en custom/classic hoj jag är ute efter(tror jag) men jag vill absolut inte ha ett stort lok. Kan även tänka mig en hoj som inte är custom. Idealet hade varit en hoj som bara är snäppet bekvämare men ändå ganska nätt och smidig. Vill ha fina köregenskaper och inte behöva vara rädd för att skrapa i fotpinnarna
Hade ju varit fint med abs också men vad jag förstår finns det inte en ända custom med det..
Jag har kikat lite på HD Sportser och Triumph America, nån som har erfarenhet av nån av dom?
Alla tips är välkomna!